je bent van plan elke dag een uur te wandelen.. val je dan na 100 x het zelfde rondje van een uur gewandeld te hebben nog steeds af??

aan het begin is je conditie natuurlijk nog slechter dus dan na een uurtje wandelen ben je een beetje moe etc.. al heb je nou 100 x of meer dat zelfde rondje gewandeld en nog steeds een uur.. maar je bent niet moe meer omdat je conditie verbeterd is.. val je dan nog steeds net zo veel af als toen je begon?? is het dan niet zo dat je pas weer af ga vallen als je dat rondje wat groter maakt elke keer.
Of heb dat niks mee te maken met afvallen maar alleen voor je conditie? natuurlijk is hoe langer hoe beter.. maar de vraag is dus uit eindelijk: als je elke dag 1 uur wandelt en niet langer maakt dan dat ene uurtje.. en je bent een paar maanden verder.. val je dan nog steeds net zoveel af als toen je begon?

Toegevoegd na 26 minuten:
Dit was ik er nog vergeten bij te zetten: mijn eetpatroon is al erg veranderd dus eet en drink al wel veel beter dan eerst..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.9K
Kimath
13 jaar geleden
zelfs al val je er niet van af, het is nog steeds goed voor je gezondheid en conditie!

Het beste antwoord

Als jij iedere dag een uur wandelt, dat ook echt iedere dag doet, en dat uur volmaakt, dan kan het niet anders dan dat je ook echt afvalt, bij een ongewijzigd eetpatroon.
Dat ongewijzigde eetpatroon is belangrijk, want ik stel mij voor dat als je een uur per dag gaat wandelen en dat voorheen niet deed, de kans groot is dat je wat meer gaat eten. Zoveel beweging vraagt ook om meer voeding, oftewel, je krijgt er honger van.

Maar je zult zelf wel begrijpen dat dat op een gegeven moment stopt, want je kunt niet doorwandelen totdat je letterlijk een ons weegt. Wat precies het moment is, dat je niet meer afvalt van het wandelen hangt alleen maar af van hoeveel en wat je eet, en in hoeverre je aanleg hebt om dik te worden.

Je plan om een uur per dag te gaan wandelen is hartstikke goed, en zeer gezond. Maar je kunt veel beter én gaan wandelen én je eetpatroon veranderen. Dan sla je 2 vliegen in één klap. Je valt af, en je doet ook nog wat aan je gezondheid.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de reactie me eetpatroon is al erg veranderd 2 weken geleden.. en ik snoep veel minder en drink veel water en ook in plaats van chips bijvoorbeeld fruit. Dat zal ik gelijk eventjes erbij zetten bij de vraag zodat andere mensen dat ook weten! Groetjes en bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt goed! Als je dat volhoudt met zo te eten, en je gaat ook dat uur nog wandelen dan komt het wel goed met jou.

Andere antwoorden (5)

Ik moet je teleurstellen.
Van 1 uur wandelen, zonder minder te eten val je niet af.
Je valt pas af als je het eet patroon aanpast, en veel
wandel b.v zoals je zelf zegt 1 uur per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo,
dat minder eten doe ik nu al 2 weken.. en veel water drinken enzo.
Maar daarbij hoort een beetje beweging ook.. dus zou dan een uur per dag wandelen wel helpen om af te vallen?? ookal doe je dat een paar maanden achter elkaar elke dag een uur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van minder eten staat niets in je vraag, vandaar mijn
antwoord.
Maar van aangepast eten, en bewegen val je inderdaad af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad ik heb het er gelijk eventjes bij gezet!
Bedankt.
Je verbrandt net zoveel als een klein stukje chocola. Elke dag weer als je datzelfde rondje loopt. Als je dat stukje chocola nou zou laten staan, dan val je na 100 x ongeveer 1,7 kilo af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus na de 100e x val je nog steeds net zoveel af met dat zelfde rondje.. als de 1e keer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies. als je dat zelfde rondje steeds met dezelfde snelheid loopt, dan val je net zo weinig af als het eerste rondje.
zou je dat zelfde rondje in een kortere tijd halen, dan zou je meer afvallen. hoe sneller je dat rondje haalt, hoe meer je afvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke! bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet alle onderzoeken die op internet staan. Ik zou zeggen, probeer het zelf uit. Als je dat rondje in een half uur wandelt, dan zweet je wel 2 keer zoveel. Doe je het in een kwartier, dan zweet je wel 4 keer zoveel.
Wandelen is leuk, maar met een lage snelheid heeft het weinig effect.
er vanuitgaande dat je eetpatroon is aangepast van je van beweging af. ook van wandelen van de zelfde afstand.
ook als je een goede conditie hebt weten op te bouwen val je af. je spieren verbruiken immers nog steeds energie om af te vallen, maarrrrr.....

als je conditie slecht hebben je spieren meer energie nodig om dezelfde prestatie kunnen leveren (ze zijn ongetraind) meer energie nodig hebben is meer energie aanleveren door meer te verbranden.

bij een goede conditie zal je dus de inspanning moeten verhogen wil je hetzelfde effect bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uur wandelen per dag zorgt er voor dat je lichaam in de verbrandingsmodus komt. Dit is zeker wel gunstig. Ik ben op deze manier (wii fit bij regen) van 83 kilo naar 70 gegaan) wel minder gesnoept, ipv laat op de avond eten.. Probeer te ontbijten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van het aantal kcal dat je die dag hebt gehad af. Een
Vrouw mag ongeveer 2000 hebben. Heb je minder die dag dan val je af. Lopen verbrand je Kcal. Dus als je 1800 kcal hebt gehad en je loopt die avond ook nog een groot stuk en je verbrand 200 Kcal dan val je dus af. Eet je 3000 kcal en je wandelt en verbrand 200 kcal dan heb je die dag 2800 kcal en val je dus niet af ;)