Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Eiwit shakes ongezond?

Ik ben een jongen van 19 en ik sport 3 a 4 keer per week.(krachttraining) na het sporten drink ik een proteineshake is dit slecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
674

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

NEE HOOR ZE ZEGGEN DAT HET GOED IS OM BODYBUILDER TE WORDEN ALS JE HET VEEL DRINKT
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na, je hebt er niet veel aan,
de overbodige eiwitten plas je gewoon weer uit.
Maar nee, het is niet slecht. Of ongezond voor je
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teveel aan eiwit is niet gezond het heeft een uitdrogend effect. Eiwitten worden namelijk door je nieren afgebroken en wanneer jij een dosis inneemt plas je het weliswaar uit maar het is wel enorm zwaar voor je nieren. Het is belangrijk om veel te drinken. daarintegen is Eiwit ook heel gezond. Soja eiwit schijnt het beste te zijn. Max dosering is 2 gram per kilo. Ga hier niet overheen. Veel doen dit wel. Langere tijd hoge dosis eiwit inname kan leiden tot nierbeschadiging
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist niet ongezond!Je spieren breken af bij intensieve krachtsport. En dan heb je juist eiwitten nodig. eiwitshakes zijn bij mijn weten niet ongezond . harriet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding