Heb je ook wel is heel erg lang een verstopte neus gehad?

Ik heb al een hele tijd (aantal jaren) een verstopte neus.
ik ben er onderhand wel aan gewend. weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ik ook, jarenlang... Dat kwam bij mij door koemelkintolerantie... toen ik ermee stopte was het snel weg...

Misschien ook wel in die richting, ik zou het eens proberen, wie weet is het de oplossing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed advies zou best wel kunnen.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
intolerantie is dat je er niet goed tegen kunt, het produceert slijm en dat raak je niet kwijt... en dan raak je keer op keer besmet met verkoudheid, dan krijg je weer een loopneus en dan wordt je weer besmet en zo gaat dat door... Als je de cirkel doorbreekt door een maand geen melk te drinken (daar ga je niet dood aan, dus dat overleef je wel) alle kans dat je dan geen loopneus meer ontwikkelt... En het jaargetijde zit nu ook mee, dus probeer het...
Het kan zijn dat je allergisch bent, hier is wel wat aan te doen. Maak direct een afspraak met je huisarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook zoiets. Ik ben bij de huisarts geweest en die zei dat er niets aan te doen was. Of ik precies hetzelde heb als jij weet ik niet, dus mijn advies is alsnog: Ga naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig heb ik dat ook. Ik heb één neusgat dat altijd verstopt zit en dat heb ik nu al enkele jaren. Ik weet niet precies wat dat is, al had ik wel een neef met soortgelijke klachten. Daar was er iets met het botje dat scheef stond. Maar ik ben benieuwd of er toevallig medisch specialisten op GV zitten die hun licht op deze vraag kunnen laten schijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een probleem van de sinussen. Owel heb je een lichte ontsteking, ofwel is het neustussenschot niet helemaal recht. Zeelucht is de beste oplossing omwille van het zougehalte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een scheef neus tussenschotje ken er mee te maken hebben, maar dan heb je het meestal maar aan een kant.
Poliepen in je neus, zou ook kunnen, maar dat zou de dokter gezien moeten hebben.
Iets in je voeding kan een chronische verkoudheid veroorzaken. Koemelk zou heel goed kunnen.
Maar ook pinda's, vloerbedekking in huis, kussen in je bed, spaanplaat in huis, enz. enz.
Huisdieren is ook mogelijk, vooral katten en vogels.
Ook al raak je er aan gewend, het is niet goed, om aldoor door je keel adem te halen.

Toegevoegd op 19-06-2009 19:58:09
Drink eens een kopje pepermuntthee, dat doet de slijmvliezen krimpen en geeft meteen lucht, helpt het dan zou het een allergie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het alleen bij zware verkoudheid, dan spuit ik zout water in mijn neus met een neusdruppelverstuiver, daar slinken je slijmvliezen goed van. Toch zou ik dat niet voor heel lange termijn aanraden; beter overleggen met de huisarts en uitvogelen of je ergens allergisch voor bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het al jaren... Ik heb me 2.5 jaar geleden voor het eerst laten opereren (schoonspoelen van de neusbijholten) maar dit was geen succes. Na de operatie krijg je tampons in je neus tegen het bloeden en die worden er de volgende dag uitgehaald. Ik had helaas niet zoveel geluk met de assistente die dit bij mij deed. Door te hard trekken zijn er wondjes ontstaan en daardoor littekenweefsel. Ik ben daarna nog drie keer geopereerd om dit weg te laten halen. Was ik er maar nooit aan begonnen, ik had liever een verstopte neus gehad zoals ik toen had, nu heb ik het nog, na vier operaties en dan nog een stukje erger...!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, de dokter kan het je vast vertellen..

Het kan vanalles zijn,ik zie hierboven al een hoop gennoemd.
In het geval van een scheef neustussenschot of poliep kan het overigens vaak al een heel eind helpen als je slijmvormende voedingsmiddelen (bv zuivel) mindert.