Kan het zo zijn dat je bent vergeten hoe je moet slapen?

Ik lig nu al 3nachten na elkaar wakker ik begin echt het gevoel te krijgen dat ik ben vergeten hoe ik moet slapen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Als je daar mee bezig blijft houden vsl je zeker niet in slaap! Lees een spannend boek en blijf gewoon lezen totdat je in slaap valt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het te lang aanhoud zou ik aanraden met d huisarts te praten. Eventueel dat die iets kan geven om het slapen te vergemakkelijken. Niet slapen kan ervoor zorgen dat je minder geconcentreerd wordt, en als je een gemotoriseerde voertuig bestuurt kan dit zelfs gevaarlijk zijn voor jou en omstanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Er zijn dingen die je nooit vergeet. Dat zijn dingen die je aangeleerd hebt. Fietsen, open etc.

Slapen is een gebeuren dat jouw lichaam regelt. Heb je niet altijd vat op.

Je hebt veel te weinig nachtrust de laatst dagen, lees ik. Uitputtend, want voldoende slaap heb je nodig. Zoek uit waar de oorzaak ligt. Te druk, verdriet, spanning?
Als dit zo blijft, even naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te veel te denken, kun je jezelf wakker houden. Wat houd je allemaal bezig. Waar lig je van wakker. Slapen is een oerdrift dus vergeten hoe je moet slapen is dan verwonderlijk. Het is vervelend als je er je zorgen om maakt. Kijk eens of je waat met melatonine kunt doen om het te doorbreken. Kijk vooral naar wat je bezig houdt als je wakker ligt en kijk of daar iets mee kan. Veel succes en hopelijk snel welterusten voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin eens met gewone normale dingen: voor je gaat slapen een tijdje geen televisie kijken. Een glas warme melk drinken. Een warme douche nemen tot je helemaal rozig bent. Eventueel een warme kruik in bed.

Denk niet aan de afgelopen dag, maar aan een komende vakantie. Of denk simpelweg aan een mooie plaats om heen te gaan: boswandeling of strand. Ontspan je lichaam, te beginnen bij je voeten, dan je benen en zo omhoog tot je zelfs in gedachten je hals en hoofd ontspant. Daar wordt je doezelig van (dit is een ontspanningsoefening op zwangerschapsles, maar meer mensen die piekeren zouden dat moeten doen).

Deze normale dingen zijn beter dan je te verdiepen in melatonine en oorzaken van je verstoorde slaapritme. Je zult zien, het is een kwestie van korte duur.

SLaap ze!
Ivana