Wat kan je doen tegen smetplekken, bv. onder overhangend overtollig vel op de buik?

Klinkt niet fris, maar goed wassen helpt niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
28.4K

Het beste antwoord

Als het een beetje is dan talkpoeder gebruiken, is het heftig dan insmeren met SUDOCREME waar een beetje zink in zit. Dit dun aanbrengen, want zink korrelt. Ook zou je scheurlinnen kunnen gebruiken repen schoon katoen na zalving erop leggen. Sons heet dit ook Engelspluksel. Mocht het nog erger zijn dan zal een arts na diagnose ook een zalf adviseren tegen decubets. ( dan zijn de plekken geheel open). Succes want dit helpt. )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

na het wassen zonder zeep, talkpoeder erop doen, dit herhalen als je voelt dat het weer vochtig wordt.

Toegevoegd op 15-06-2009 23:49:20
talkpoeder neemt vocht op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zink zalf.

ik heb op een gegeven moment CUP H en zelf I gehad.
ik werd een keer nat gegooit. en ben gewoon met natte kleding in de zon blijven zitten.
toen heb ik tussen mijn borsten zo een jeukplek of te wel smetplek gekregen.
zinkzalf hielp.
maar wat mij huid toen gered heeft was de zonnebank.
2x en het was weg.
succes.
(inmiddels zijn borsten verkleind hoor, het was een last en stond niet bij mijn lichaam)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je `n schimmelinfectie hebt gekregen. Kan je het beste behandelen met antischimmelcrème (miconazolnitraat te koop bij o.a. het kruidvat), dun insmeren en zorgen dat de huid niet op elkaar blijft plakken door er repen scheurlinnen tussen te doen. Scheurlinnen kan je kopen bij de drogist. Is de schimmelinfectie weg dan na iedere wasbeurt goed drogen eventueel heel dun insmeren met een zalf waar zinkolie in zit (sudocrème voor baby`s te koop bij het Kruidvat is een goede crème). Je kan ook ter voorkoming van smetplekken scheurlinnen blijven gebruiken zodat de huid niet op elkaar kleeft.
Even voor de duidelijkheid: ik heb geen aandelen van het Kruidvat :-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed droog houden en een zalfje daarna wat een laagje achterlaat Maar goed drooghouden is lijkt mij het beste !!!

Toegevoegd op 16-06-2009 22:51:47
Talk poeder kan goed zijn maar teveel gaat het juist weer smetten