Hoe krijg ik kopvalling zo snel mogelijk weg?

Ik heb al 2 weken een verkoudheid , en sinds vanochtend zit er nog een zware kopvalling bij ook , oren en neus zitten potdicht en moet vreselijk veel hoesten.
Ik heb vanavond een belangrijke afspraak waar ik zo niet heen kan , maar ik moet er heen !
A.u.b. help me.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Cryofiel
13 jaar geleden
Moet je eerst even "kopvalling" in het Nederlands vertalen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, het is niet de bedoeling dat je het aan de antwoordgever overlaat de vraag te vertalen. Beleefdheid gebiedt de vraag zodanig te stellen dat de antwoordgever begrijpt wat je bedoelt. Als het een dialectwoord is dat voor de vraagsteller duidelijk is maar voor de antwoordgever niet, kan de antwoordgever een toelichting vragen. Dat is hierboven gebeurd. Het is dan aan de vraagsteller uitleg te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is 'gewoon' algemeen beschaafd Vlaams, ik ga er van uit dat de vraagsteller zich er niet eens van bewust is dat het woord kopvalling in het Nederlands niet bestaat. Ik vind het wel grappig!
Cryofiel
13 jaar geleden
Al met al heb ik nog steeds geen idee wat het betekent. Ik kan hooguit raden. Dan kom ik op hoofdpijn vanwege de druk van alle opgezette slijmvliezen en vastzittend snot.

Antwoorden (4)

Kopvalling..lijkt me zeer ernstig. Bel 112
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is Vlaams, leuk he! Bij ons thuis heette het altijd 'snotvalling'.
Dat lijkt een beetje op een voorhoofd holteontsteking. Je kunt stomen met heet water en rhinocaps. Of anders neusspray kopen en neus spoelen met zout water. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stomen. Kokend water in een schaal doen Handdoek over je hoofd en de schaal en de stoom opsnuiven. Als je toevallig eucalyptusolie in huis hebt en een paar druppels aan het water toevoegt is het resultaat nog beter.
13 jaar geleden
Stomen, stomen en nog eens stomen. Ik heb het na een vreselijke verkoudheid gekregen en ben s avonds nog naar een apotheek gegaan omdat ik gek werd van pijn in mijn kaak door de druk van de holte. Ik kreeg rinocaps en 2 dagen later was het helemaal weg, heb trouwens ook neusdruppels gekregen, zoutoplossing en dat werkte ook geweldig.