http://74.125.77.132/search?q=cache:1WZSHLdDspsJ:www.epilepsie.net/medicijnen/opdevraag.html+paracetamol+in+je+bloed+hoelang&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Paracetamol is een pijnstiller die snel in het bloed wordt opgenomen en snel werkt. Maar ook heel snel is uitgewerkt. Ik kan het niet staven met bronnen, maar ik denk zelf binnen enkele uren.

Toegevoegd op 11-06-2009 20:58:27
Hier heb ik wat. Het halfleven is 2-4 uur, wat betekent dat na 2-4 uur de helft van de paracetamol is verdwenen. In dat geval zijn er langer dan 8 uur nog wel resten te vinden.

De tijd tussen twee doseringen moet volgens de fabrikant min. 3 uur zijn. Op die manier hou je de concentratie gedurende een wat langere tijd constant.

Toegevoegd op 11-06-2009 21:08:48
Overigens is niet alleen de halfwaardetijd in het bloed belangrijk. De paracetamol wordt ook actief uitgescheiden via de nieren of gemetaboliseerd (afgebroken). Ik zie niet zo snel een farmcokinetisch onderzoek waarbij ze hebben gemeten hoe lang het duurt voor het volledig uit het bloed is. Als ik een gokje moest wagen zou het best kunnen dat het binnen een dag verdwenen is of niet meer meetbaar.

Ik ben benieuwd naar andere bronnen. Dit is een goede vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volledig uit je bloed weg? Dat zal wel wat langer duren?!?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, klopt. Ik zocht nog naar de halfwaardetijd. Overigens durt het ook even voor de maximale concentratie in het bloed is bereikt na inname. Lastig in te schatten.