Hoe is het om een tattoo te laten zetten ?

Weet iemand goede tatoeage shop ? En ik wil het rond mijn bikini onderkantje zetten doet dat heel veel zeer? Weet iemand een site met voorbeelden van tatoeages ? Laat het me weten ben zeer nieuwsgierig. Sorry voor typ/spellingfouten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

een goede tattooshop moet in het bezit van het certificaat veilig Tatoeëren en Piercen dat elke twee jaar door de GGD wordt uitgereikt aan de studio's die aan de strenge eisen voldoen. bij de GGD kan je info vragen van een shop in de buurt bij je.

je kan zoeken met google naar talloze plaatjes zoekend naar een mooie tatoeage , maar deze zijn dan niet origineel meer!!
het is maar net wat je wil, bijna niemand vind het tof iemand tegen te komen met een zelfde of opvallend lijkende afbeelding

je kan zelf een tatoeage laten ontwerpen naar jou idee zodat je de zekerheid hebt dat niemand anders deze heeft. bij het zetten van een tattoo bij dezelfde shop worden hiervoor meestal geen extra kosten berekend.

hoe dunner de huid is hoe gevoeliger het kan zijn.
dit is in het begin is het natuurlijk overal voelbaar maar je huid voelt na korte tijd verdoofd aan door het tatoeëren zelf. (ik voelde van het inkleuren helemaal niets meer van iets wat op pijn leek)

heb niet hoeven huilen of een met stokje in mijn mond het gebeuren moeten ondergaan. traumatisch was het evenmin. :0)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 's op google zoekt op tatoeage afbeeldingen komen er enorm veel voorbeelden op je af. ga dus eerst goed bedenken wat je wil of in ieder geval in welke richting je 't wil zoeken. Ronald Bonkerk in Zaandam is een van de betere in Nederland en kan ik je aanraden. houd er rekening mee dat hij lange wachttijden heeft, soms wel een paar maanden, dit ivm drukte en jou de tijd geven aan 't idee te wennen en of je 't dan echt zeker weet. Bij veel mensen wordt 't na de afspraak maken pas 'echt' en haken er toch behoorlijk wat af. En de pijn, tja, ik denk dat dat per persoon en plek verschillend is. Het is geen prettig gevoel maar echt pijn wil ik 't ook niet noemen. Als ie er net op staat en dus moet gaan genezen voelt 't een beetje als een flinke schaafwond. Belangrijk dat je 'm heel goed verzorgd zodat 't mooi geneest!! Dus laat je goed informeren. Hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tattoo is een versiering van je lichaam die er nooit meer afgaat. Denk dus HEEEL goed na voordat je hem laat zetten. Er zijn verschillende tattootijdschriften te koop en op internet zijn vele voorbeelden te vinden, of je kan bij tattoo-shops de boeken doorkijken. Heb je een idee wat je wilt, wacht er dan nog een jaartje mee. Wil je dan nog steeds deze tattoo, laat hem dan pas zetten. Veel mensen nemen tattoos zonder er goed over na te denken en laten zich beïnvloeden door mode, vrienden of media. Spijt volgt bijna altijd.
Ik kan je wel goede shops aanraden, maar het is natuurlijk helemaal afhankelijk van waar je woont. Laat je adviseren door bekenden met tattoos uit je omgeving. Ga er eens kijken, ziet alles er schoon en fris uit? Pakt de tatoeëerder alle benodigdheden wel uit steriele verpakkingen? ga na of de shop is aangesloten bij de bond. Ook is het wel aan te raden om na te gaan of je je prettig voelt bij de tatoeëerder. Hij is toch wel een tijdje met je bezig. hij moet je aanraken (op toch wel gevoelige en intieme plekken).
Het zetten van een tattoo doet pijn. Hoeveel, dat is afhankelijk van de soort tattoo, de plek, jouw huid en je gevoeligheid. Hoe dunner de huid, hoe dichter de huid op het bot ligt des te meer pijn. Rond je bikinilijn lijkt me een gevoelige plek. Ben er erg slank, dan zal je het ook meer voelen, dan als je een goed onderhuids vetlaagje hebt.
Het voelt alsof iemand met een naald over je huid krast. Bij inkleuren worden dikkere naalden gebruikt, dit voel je dan ook meer.
Ik heb zelf tatoeages op mijn rug, schouder/arm en voet. Mijn rug vond ik geen probleem. Mijn arm deed al wat meer zeer. Mijn voet vond ik toch echt minder prettig, maar omdat deze niet zo groot is, viel het nog wel uit te houden.

Bedenk trouwens ook dat je bikinilijn zeer onder invloed staat van gewichtsveranderingen. Bij gewichtstoename of zwangerschap(pen) in de toekomst zal dit je tattoo geen goed doen!