kan Cinnarizine als slaapmiddel worden gebruikt?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cinnarizine

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antihistaminicum

wat ik begrijp kunnen sommige antihistaminica als slaapmiddel gebruikt worden. geld dit ook voor Cinnarizine?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.7K

Het beste antwoord

De belangrijkste bijwerking is sufheid:dus het kan zeker als slaapmiddel gebruikt worden.
Sufheid, slaperigheid, vermoeidheid, slapte, een afgenomen coördinatievermogen en een verminderd reactievermogen. Dit is vooral lastig bij activiteiten waarbij uw oplettendheid erg nodig is, zoals autorijden, het beklimmen van een ladder of het bewaken van een proces op het werk. Onderneem geen risicovolle activiteiten, zeker niet de eerste week van de behandeling, als u nog aan het middel moet wennen.
Bronnen:
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan, maar het is niet aan te raden omdat het medicijn een aantal bijwerkingen heef die de slaap niet bevorderen, en de bijwerkingen van een medicijn na een paar dagen minder worden en het je dan niet meer in slaap helpt.

Daarbij val je m.i ook niet echt lekker in slaap als je last hebt van duizeligheid, opwinding, droge mond en neus en als je problemen krijgt met je zicht...

Bijwerkingen
Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. De meest voorkomende bijwerkingen treden vooral de eerste dagen van het gebruik op en verminderen meestal als u dit middel meerdere weken gebruikt.

De belangrijkste bijwerkingen zijn sufheid, duizeligheid, opwinding, droge mond en neus en problemen met zien.

Soms

Sufheid, slaperigheid, vermoeidheid, slapte, een afgenomen coördinatievermogen en een verminderd reactievermogen. Dit is vooral lastig bij activiteiten waarbij uw oplettendheid erg nodig is, zoals autorijden, het beklimmen van een ladder of het bewaken van een proces op het werk. Onderneem geen risicovolle activiteiten, zeker niet de eerste week van de behandeling, als u nog aan het middel moet wennen