Kennen jullie onverklaarbare pijnen?

nemen jullie vaak pijn waar die geen naam heeft.
zo zit je bvb gewoon te typen en ineens krijg je ergens een stekende pijn die echt heel heftig is en daarna weer verdwijnt. naar jou idee heb je deze pijn nog nooit gehad, en is ie achteraf moeilijk te beschrijven. ga je dan naar de dokter of laat je het gewoon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zo'n 19 jaar specialist na specialist gezien voordat er eentje zo slim was om röntgen foto's te laten maken. Bleek dus dat ik HMS (Hyper Mobiliteits Syndrome) had. Dit is niets schokkends hoor. Er zit alleen te weinig tot geen kraakbeen tussen de gewrichten, waardoor de gewrichten ook de verkeerde kant op kunnen bewegen...

Dus voortdurend doordacht lopen vooral. En op tijd zorgen dat je voldoende rust krijgt. En gelukkig heb ik niet het idee dat het allemaal verergerd. Hoewel de stekende pijnen in de kniegewrichten soms ondragelijk zijn...

Toegevoegd op 10-06-2009 08:12:56
Even leuk detail: HMS werd tot een jaar of 15-20 terug 'jeugdreama' genoemd. Verschil is dat 'jeugdreuma' voorbij kan gaan en HMS niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In mijn studententijd heb ik een paar jaar iets vergelijkbaars gehad.

Ging ik 's winters naar buiten om naar de universiteit te fietsen. Dan kreeg ik na een paar seconden, tot maximaal na een paar minuten, een stekende pijn in de bovenlip. Op de huid, aan de buitenkant dus. Op één heel precies bepaald plekje. Alsof daar met een naald werd geprikt, maar dan veel pijnlijker.

Het ging altijd vanzelf over, na maximaal een minuut, meestal al na een halve minuut. Wrijven of zo hielp niet.

Ik heb nooit kunnen achterhalen wat de oorzaak was, en of anderen dit ook kennen. Ik heb me er trouwens ook nooit zorgen over gemaakt.

Nu heb ik er nooit meer last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat het meestal zo ..

Ik heb de laatste tijd soms een stekende pijn onderaan mijn borstbeen .. duurt 4 a 5 seconden en gaat daarna weer weg. Geen idee wat het is maar als ik bij de dokter kom is het moeilijk te omschrijven en heb er dan ook op dat moment geen last van.

Volgens mij kun je iets niet zien als het er niet is. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ongeveer 1x per jaar dat als ik m''n hoofd een beetje raar draai, ik een felle steek voel van m'n nek naar m'n hoofd. Dat voelt een minuutje alsof het daar heel heet is. Ben daar nooit mee naar de dokter geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat heb ik wel eens in mijn buik.
Meestal laat ik 'm dan gewoon; om daar nou voor naar de dokter te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb afwisselend pijn in beide knieën, een erg vervelend gevoel alsof ik er doorheen ga. Het 'schiet' er ineens in.

Ik ben er mee naar de dokter geweest en er zijn zelfs foto's gemaakt maar niets gevonden. Toch heb ik het een aantal keren per week en dat houdt dan een tijdje aan.

Maar voor een enkel pijntje wat snel weer wegtrekt maak ik niet meteen een doktersafspraak. Alleen als ik het niet vertrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb wel eens last van onverklaarbare hoofdpijn. Vanuit het niks is het er en een kwartier later is het weg. Ook vaak last van mijn knieen en andere pijntjes. Maar naar de dokter? Nee, dat gebeurd niet snel, of beter nog, nooit.
Zal wel eigenwijs zijn. Gaat wel weer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantoom pijnen zijn zulke pijnen, maar ik denk dat je plotseling optredende scheutjes voelt op plekken die er schijnbaar niet toe doen... Even oorsuizen of ploppen in het oor kun je ook zo zien...
In mijn optiek is er geen reden aan te wijzen voor dit fenomeen, ik weet ook niet of het een naam heeft... Maar het voelt alsof het een foutje of onderhoud is van de natuur, van het lichaam...

Het kan een bewijs zijn voor acupunctuur, dat er banen zijn die geraakt worden en de baan op enig punt doorslaat met de pijnscheut als gevolg... Of het kan een natuurlijke test zijn of een zenuw nog aan de richtlijnen voldoet, en dan wordt er op willekeurige momenten stroom gezet op een zenuw om te controleren of die nog naar behoren functioneert met de pijnscheut wederom als gevolg...

Ik ken het ook en ik zie dat het komt en gaat... En ik ervaar dat, wat kan ik doen aan zaken waar ik niets aan kan doen...