Welk middel kreeg ik toegediend in het ziekenhuis?

Ik ben ongeveer een jaar geleden geopereerd aan mijn oog. Ik moest volledig onder narcose en kreeg een spuit in mijn ader waardoor ik langzaam in slaap viel. Toen ik wakker werd merkte ik dat ik heerlijk ontspannen was, en lachte de hele tijd. Ik heb daarna voor een week heerlijk geslapen. Ik had het er met iemand over, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit spul zou kunnen zijn. Iemand idee wat ze je geven daar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Vermoedelijk gewoon barbituraten. Daar ga je heerlijk van slapen, en eenmaal wakker ben je nog een dag of twee zo stoned als een garnaal. Ik wel tenminste.
Ik heb na de geboorte van mijn oudste twee dagen echt als een balletje op bed liggen genieten, waar ik door de ruggenprik bij mijn jongste drie dagen met knallende koppijn tegen de muur ben gelopen. Volgende operatie wordt gewoon weer lekker zo´n spuitje, hoor !

Toegevoegd na 25 seconden:
Ik kreeg er helaas geen flesje van mee naar huis :lol:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natriumthiopental, een snel- en kortwerkend barbituraat, is het meestgebruikte middel om de anesthesie (narcose) in te leiden,meestal in combinatie met een spierverslapper als er geïntubeerd moet worden voor de beademing. Tijdens de ingreep wordt de narcose in stand gehouden door lachgas in combinatie met halothaan of iets dergelijks en uiteraard zuurstof. Om niet teveel narcosemiddelen te hoeven toedienen worden meestal ook sterke pijnstillers als fentanyl gebruikt.

Heel goed mogelijk dat een barbituraat dat eufore gevoel bij je heeft veroorzaakt. Het spul zelf zal binnen een etmaal wel vertrokken zijn geweest maar daarmee kan dat prettige gevoel best een aantal dagen nagewerkt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk hebben ze je lachgas gegeven.
Lees dit eens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lachgas