ben 21, kun je op deze leeftijd ook borstonderzoek laten doen?

En zo ja; hoe en waar?

Toegevoegd na 20 minuten:
ik vraag dit omdat ik pijnlijke borsten heb en 1 tepel is sinds kort ingetrokken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Op elk moment en op elke leeftijd kun je borstonderzoek laten doen. En zeker als je je zorgen maakt!
Je hebt bij jezelf een verandering ontdekt vanwege een ingetrokken tepel. Daarom morgen even een afspraak maken bij de dokter. Niet langer in angst/onzekerheid zitten maar gewoon even laten onderzoeken. Dokter weet dan wel hoe verder.

Morgen gaan. Des te eerder is het maar gebeurd.
Liever tien keer voor niets naar de huisarts, maar als jij medische vragen hebt, is je dokter er voor jou!

Misschien wil je nog even in een reactie toevoegen hoe je bezoek afgelopen is?
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je je zorgen maakt, is de eerste gang naar de huisarts.
hij of zij verwijst je zo nodig door.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts bekijkt je borst en verwijst indien nodig door naar het ziekenhuis of de dichtstbijzijnde mammapoli, waar ze röntgenfoto's maken.
Meestal hoor je de uitslag snel.
Als je een verwijzing van de huisarts of een vrouwenarts hebt kan je altijd een borstonderzoek laten doen. Wanneer er borstafwijkingen in de familie voorkomen zal dat vast geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je een huisarts hebt.
Die is de eerst aangewezen persoon voor dat soort problemen.
Snel een afspraak maken dus en HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar je huisarts en laat er naar kijken als de huisarts het niet vertrouwd stuurt die je door en anders vraag je zelf of je hogerop mag of wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je zorgen maakt dan zeker vragen. Het valt op dat beide borsten zeer doen als ik jouw vraag lees. Dat lijkt eerder te wijzen op iets met jouw cyclus. Toch niet twijfelen en vragen om zekerheid. Dan kun je de zorgen weer loslaten. Blijf er niet mee lopen.