Appel eten of een stukje peterselie kauwen,daarna glas water drinken.

Toegevoegd na 12 minuten:
Sommige tandartsen hebben apparatuur om de specifieke oorzaak vast te stellen. In veel gevallen ontstaat slechte adem door bacteriën, die zich vaak op het achterste deel van de tong bevinden. Het poetsen of schrapen van de tong kan helpen, net als het kauwen van suikervrije kauwgum, wat de speekselproductie bevordert. Vooral na de consumptie van melkproducten, vlees of vis is het belangrijk om de mond te reinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tanden poetsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet of je wel eens flost ? Nou wanneer je dat niet doet moet je dat voor de gein eens proberen en dan hoef je niet eens moeite te doen om te ruiken wat er tussen je tanden uit komt. Etensresten die je met poetsen er niet weg krijgt ruiken na een tijdje broeien niet zo fris meer.
Tandenstokers helpen ook hoor, en je masseert je tandvlees er ook nog mee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebit goed reinigen, flossen, tong schrapen, spoelen met mondwater zijn de eerste dingen die men doet.
Blijkt dat niet afdoende te zijn dan valt er te denken aan een ontsteking in de keel of een maagbacterie.
Suikervrije kauwgom en pepermunt zijn slechts tijdelijke hulpmiddelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pepermuntje
kauwgom
tandenpoetsen en tong schraapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is lastig t komt ook vaak uit je maag met wat je hebt gegeten of als je nuchter bent dan wil je ook vaak een vieze smaak in je mond hebben en minder ruiken
gewoon iets fris eten dat je wat inhoud in je maag zit en een peperemunt kauwgom eten (of alleen kauwgom)
dan blijf je het langst fris ruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heee,
je kan om er vanaf te komen zwarte koffie drinken, veel mensen denken dat je juist een slechte adem krijgt door koffie maar dat komt door de melk die sommige erin doen. Dat zorgt voor bepaalde bacterien die een niet al te frisse geur geven. De bacteren zitten ook voor het grootste gedeelte op je tong dus je kunt ook een tongschraper kopen om de eventuele bacterien te verwijderen.