Hoe moet ik om 6 uur s'morgens wakker worden?

Ik ga dus naar amsterdam met school (helemaal vanuit limburg) maar dan moet ik wel 6 uur wakker worden en dan nog zorgen dat ik op tijd aankom...

ik heb al moeite met 8 uur hoe moet ik het nou met 6 uur doen???

Toegevoegd na 6 minuten:
JA ik heb wel een wekker 2 zelfs maar als die afgaan word m'n dag alleen maar erger omdat ik dan aan school moet denken en dan kan ik gewoon niet opstaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je anders nooit om bijvoorbeeld 8:00 uur op school zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om 8 uur is het de limit van te laat op school ik vertrek meestal om 8.15 (met sneeuw 5 min eerder) en dan kom ik op 8.25 aan, net 5 minuten té vroeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjonge tjonge vahel, wat heb jij een problemen! Ik zou maar eens snel naar een psycholoog stappen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
? probleem waarom heb ik problemen? ik kom toch op tijd, ik ga tenminste mijn tijd niet verdoen, ik maak er goed gebruik van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeite met 8 uur? dat wordt nog wat als je eenmaal een baan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zit in de 4e en sta al sinds de 1e elke dag om 6.15 op, zo moeilijk is dat niet hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjonge, wat zitten ze hier op je te katten.. Beste Vahel, Je bent nog jong en je hebt je slaap hard nodig! 6 uur is echt akelig heel vroeg. Dat betekent dat je sowieso heel erg vroeg in je bed zou moeten liggen. kun je niet kijken of je misschien een door-de weeks logeer adres/ semi kamer kan krijgen. .. Of is er echt geen school dichter bij? Als je nog vroeg op de dag comateus op school aankomt, en je moet nog bij de les blijven tot het eind van de dag... pffff.. @ koolmees, naarmate je ouder wordt, red je het met minder slaap, als je 13 bent, is het een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
krantenbezorgers zijn om 5 uur de deur al uit
het went. de eerste dagen (weken) zijn het moeilijkst
daarna word je 'vanzelf' vlak voor de wekker wakker

Het beste antwoord

Vroeger naar bed en vroeger opstaan ; gewoon je dagritme een paar uur verschuiven. Als je je daar gewoon consequent aan houdt, is het geen enkel probleem.

Wij stonden ook altijd tegen achten op, tot we naar Duitsland verhuisden waar de kinderen om zes uur al paraat moeten zijn, en hoewel ik mijn favoriete teeveeseries nu vaak moet opnemen om ze de volgende dag te bekijken, maakt het per saldo echt helemaal niks uit.

De kunst is wel om in de vakantie niet al te ver uit je ritme te raken, en ook dan bijtijds op te blijven staan en naar bed te gaan. Anders heb je na elke vakantie (of, als je het nog dommer aanpakt na elk weekend) een jetlag, en da's niet prettig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Door jezelf voor de gek te houden door je wekker vroeg te zetten en een paar keer op snooze te drukken verkort je je nachtrust alleen nog maar verder, omdat he niet meer echt wat hebt aan de halve slaap na die eerste knor. Gewoon op het laatste moment de wekker af laten gaan en meteen uit bed springen levert je meer nachtrust en dus meer energie op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (38)

Als je om 6 uur wakker moet zijn, zet je je wekkerradio bijvoorbeeld om kwart voor zes, dan ben je wakker en druk je op snooze en draai je je nog even om. Als hij dan weer over 10 minuten afgaat dan ben je om 5 voor 6 wakker en sta je rustig op.
En iets eerder naar bed gaan de avond ervoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wekker? Vraag je ouders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op tijd je bed in kruipen is misschien al een goede punt. Meestal als ik wat vroeger uit bed moet, dan zet ik gewoon mijn wekker en wanneer hij afloopt, spring ik onmiddellijk uit bed. Dat voorkomt dat je terug in slaap valt of dat je zoiets hebt van: "Hmm, nog 10 minuutjes... kan toch geen kwaad."
Daarna zou je best even kunnen douchen - wissel van temperatuur -, zodat je lekker wakker wordt. Eventueel onder begeleiding van je favo muziek (desnoods wat zachtjes voor de medemens) kleed je je aan en ontbijt je wat.

Maak er wat leuks van ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt tegenwoordig van die elektrieke apparaten kopen die 's ochtends met een takkeherrie aflopen. Ik geloof,dat men ze wekkers noemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante gadgets moeten dan zijn, ik ga er eens meer over lezen +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan=dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je eerst wel even je vermomming af zetten, Martijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen vermomming hoor, het is gewoon werkkleding, je weet wel, stel je voor dat ik een scherpe 9G bocht naar rechts maak en ik val ineens uit de cockpit, dan is het wel handig die helm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flauw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is dan ook enigszins flauw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@aso36850, we kunnen dan ook niet allemaal even spitsvondig zijn!
Ben je ook moe als je om 8 uur opstaat? (Ik ben ALTIJD moe, haha) dan zou je gewoon een stuk eerder naar bed moeten gaan, jammer van je avond, maar het helpt écht (moet je wel meteen inslapen, niet wakker gaan liggen dat helpt voor geen meter)

Verder als je gewoon een probleem met het opstaan alleen hebt, bij mij helpt het als ik meteen vanuit bed onder de douche spring, dan ben je goed wakker, maar meestal blijf ik gewoon op snooze drukken totdat ik te laat op school kom. Het is gewoon erg moeilijk, je moet het gewoon DOEN! Al is dat niet makkelijk als het lijkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schaf de iphone5 aan, daarmee gaat het wel lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta elke dag om half zes op de wekker wekt me en ik ga eruit. Drink op me gemak even iets en douce me kleed me aan en om 6.15 vertrek ik. Ga gewoon op tijd naar bed geen punt een kwestie van wennen
ronron1212
13 jaar geleden
Zet je wekker in een hoek in de kamer zodat je je bed uit moet als hij gaat zoemen.
Sla gelijk je dekbed terug en ga inderdaad douchen.
Die snoozer moet je vergeten.
Dit kan je wel doen als je géén problemen hebt met opstaan.

Veel geluk morgen met opstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sta elke dag om 05:15 op om de ochtendkrant te bezorgen.
en normaal gebruik ik 2 wekkers, en als dat allemaal niet helpt.
dan raad ik aan om met muziek wakker te worden. (computer, wekker met usb-aansluiting etc) met muziek die jij chill vindt.

echt, je kan gewoon niet beter wakker worden :)
je wordt rustig wakker zonder een vervelend gevoel te hebben.
zet je wekker 5 minuutjes eerder dan je moet opstaan, dan kan je even rustig wakker worden(en naar de muziek luisteren).

oja, en een beetje optijd naar bed gaan helpt ook (al doe ik dat ook niet altijd :P )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als je je wekker hoort en je weet dat je die dag een hartstikke leuk uitje hebt naar Amsterdam, dan is het toch leuk om die wekker te horen, ook al is het vroeg. Schrijf op een papier met grote letters AMSTERDAM, als je dan je wekker uit moet zetten, dan zie je gelijk waarom hij zo vroeg afgaat. Alvast veel plezier in Amsterdam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een wakeuplight zodat je kamer stapsgewijs verlicht wordt. Dat werkt samen met een rustig muziekje erg goed om wakker te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al een wakeup light van philips geprobeerd. Daarmee kan je met een soort kunstmatig zonlicht, of geluid van vogeltjes wakker worden. Dan sta je met natuurlijker op, vooral in de winter.
Je gaat waarschijnlijk met de trein ...

Nou dan is het niet zo moeilijk. Je moet jezelf gewoon motiveren met het idee dat je nú opstaat, maar dat je dadelijk in de trein heerlijk weg kan suffen en lichtjes doezelen en dat zelfs twee uur lang !

Als je dat in de gaten krijgt ( dus dat je niet meer denkt , ik kan nú niet opstaan , ik wil niet zo vroeg naar school ) , maar dat je denkt , heerlijk twee uur doezelen op het zachte wiegen van de trein , dan is het echt niet moeilijk .

Je dient wel minimaal twee wekkers te zetten een kwartier voor wektijd , en liefst een derde die repeteert ( zoals je mobiele telefoon en die blijft terugkomen )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
+ van mij hoor, toen ik elke dag 2 uur met de trein moest, deed ik het ook zo. half slapend de deuruit, zo snel mogelijk naar de trein en dan mijn wekker zetten 5 minuten voordat hij aan zou moeten komen. heerlijk dat uurtje nadutten
Neem 2 wekkers, 1tje met een snooze functie en 1 gewone! Die met de snooze functie laat je vanaf half 6 aflopen en die andere om 6 uur!

Dan heb je rustig de tijd om wakker te worden en als de 2de wekker afloopt dan weet je dat het de hoogste tijd is en zul je echt moeten opstaan!

Wel rond 22:00 uur naar bed gaan!

Ik sta 5 keer per week tussen 04:00 en 05:30 op, en bij mij werkt deze manier prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben jaren lang om 5 uur opgestaan en aangezien ik 8 uur wil slapen ging ik om 21.00 uur naar bed. Als de reden maar belangrijk genoeg vindt, ben je er zo aan gewend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, Amsterdam ligt ook in de bush-bush vanuit Limburg gezien. Als ik jou was zou ik meerdere wekkers proberen te zetten, op verschillende tijden. Zo wordt je langzaam maar zeker steeds wat meer wakker, maar kun je toch nog een heel klein beetje dommelen. Dus een laat je om 05.00 uur afgaan en de volgende bijvoorbeeld om 05.30 uur. De derde gaat dan om 06.00 uur wakker. Maar maak er een leuk dagje uit van. 'S-avonds ben je weer lekker thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je een Iphone of Ipod touch. schaf dan de app 'sleepcycle' aan.

deze applicatie maakt je op een bijzondere wijze wakker, hij meet namelijk hoe je slaapritme is, en wekt je in een range van 30 minuten voor de ingestelde wektijd. dus bijvoorbeeld voor jou ; tussen half 6 en 6 begint deze wekker met een heerlijk rustige muziek je te wekken. en voel je je top fit! ook al heb je niet zo lang geslapen!

en het leuke is dat je kan terug kijken hoe je geslapen hebt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg alles de avond ervoor al klaar, brood, boeken etc. Zorg dat je niets meer hoeft te doen als je wakker bent, neem een douche van een kwartier en ontbijt eff goed. (ontbijt kan je ook klaarmaken de avond ervoor). Als je dan nog steeds moe bent kan je in de trein ook nog slapen natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest op mijn werk altijd om 6 uur beginnen ik ging dus al om 9 uur slapen en het was te doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon de wekker zetten, eventueel 2 zodat de eerste je wekt en je bij de tweede daadwerkelijk opstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Vahel,

Het is zeker op jonge leeftijd moeilijk om vroeg naar bed te gaan en vroeg op te staan. Het is voor veel jongeren heel onnatuurlijk en bijna niet te beïnvloeden. Er is eventueel een hulpmiddel te krijgen bij de drogist. Melatonine. Dit is een lichaamseigen stofje dat je kan helpen om vroeger te gaan slapen. Misschien is het verstandig om dit eerst met je huisarts te bespreken.

Succes

Groetjes van een avondmens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klein glaasje water, wekker zetten, daarna wakker worden en water over je heen (garantie WERKT!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er om de week elke ochtend om 04.45 uur uit.
Ik ben een avond mens dus na een week late dienst is de vroege dienst een ramp. Ik zet 2 wekkers 5 minuten na elkaar en ga er direct uit als ik de eerste hoor.
Ik moet ook wel want ik moet een pand openen. Als ik te laat ben dan staan er tientallen mensen voor de deur te wachten.
Ga niet te laat naar bed en zet je wekker een eind uit de buurt zodat je je bed UIT MOET om hem uit te zetten.
En natuurlijk een beetje eigen verantwoordelijkheid.
Vraag anders of iemand je wilt wekken als je na een bepaalde tijd nog niet wakker bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook moeite met opstaan zo vroeg.
Ik heb mijn wekker bij de deur neergezet en op zo'n rot toontje gezet, zodat ik wakker word en het zo'n rot geluid vind dat ik op spring om dat stomme ding weer uit te zetten, alleen meestal ren ik dan weer terug naar bed omdat ik zo moe ben en het zo koud heb. Als je ook last hebt van die kou moet je 1 stap van je wekker een vest ofzo ophangen en die dan meteen aandoen en als dat niet helpt misschien help dit nog: Waar hou je ontzettend van? iets eetbaars? Dan zet je dat elke avond beneden klaar en dan heb je iets om voor op te staan, of ben je verslaafd aan een spelletje op de computer dan zeg je tegen jezelf: Als ik vroeg opsta kan ik nog lekker op dat spelletje, of ik maak me zelf ook bang dat ik het bed wel uit moet, ik zeg tegen mezelf: Zo kom je te laat en dan is het je 3e briefje en moet je nog eerder komen! Dat wil je toch niet?
Of: je moet nog op rooster wijzigingen kijken anders heb je helemaal niks aan het vroeg opstaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon net zoals mij ik ga half 7 op maar ik ga altijd gewoon vroeg naar bed dus dan kan je makelijk doen en school is gezelig denl gewoon weer eff lekker met mijn vrienden enzo dat doe ik ook en ik heb het altijd best op school duss
suc6
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verheug je erop! en iig levend, want dood wakker worden zit niemand op te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij noemen ze dat gewoon door bikkelen
ik moet voor mijn opleiding elke dag 6 uur opstaan en daarna lekker poetsen. soms wordt je lekker om 3 uur uit je bedje geroepen om 5 minuten later al weer gevechtsklaar te zijn (en ik had net 4 maanden vakantie gehad). mijn advies is dus een tijd lang wekkers zetten(ook al zet je er 5) op tijd naar bed gaan werkt niet om er ook meteen uit te komen (dat helpt alleen om de dag wakker door te komen) dus gewoon wekkers zetten en dan zal je vanzelf zien dat het een automatisme gaat worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf heb 10 wekkers. Ik verspreid ze door het hele huis. Een soort van ochtendspeurtoch :P. Je moet je wel zo instaleren dat ze pas uitgaan als je op het knopje drukt. Dan steek je je kop in koud water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb erg goede ervaringen met de Philips Ambilight. Ook ik was altijd knap chagrijnig zo vroeg op de ochtend, maar met zo een geavanceerdere wekker word ik een stuk lekkerder wakker.

Overigens: als het aan school denken je dag al bij wakkerworden verpest moet je misschien eens een andere opleiding overwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de wekker zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat lopen jullie deze jongen in de reacties helemaal af te kraken? Hij is 13 jaar, zit dus volop in de groei en heeft dus meer energie nodig dan de gemiddelde GV'er.

Het is niet bekend hoe laat je gaat slapen, hoewel dat wel een grote invloed heeft op je slaapgedrag.
Ik kan je ook een wake up light aanbevelen. Je wordt natuurlijk wakker door nagebootst zonlicht. Hoewel ik al wakker wordt op de zachtste stand, wordt het licht steeds feller. In 30 minuten is die dan op zijn felst, opdat moment gaat er ook een natuurlijk geluid afspelen. (vogeltjes, rege, ect.)

Ik wordt er in ieder geval veel beter wakker door met een wekker. En nogmaals, de tijd dat je naar bed gaat is het belangrijkst. Ik snap dat je ook een leven wilt hebben naast school, maar je moet als je later een goede baan wilt, in je studie investeren. De feiten zijn hard, maar zonder diploma kom je nergens.

Slaap lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, balen. Om zes uur opstaan...
Ik kan zelf ook niet opstaan. Ik heb een paar trucjes:
- Zet je mobiel op z'n hardst op wekker. Dan verstop je hem in je kamer.
- Doe hetzelfde als bij de vorige, maar spreek dan een leuke boodschap in als ringtone. Dus bijvoorbeeld een liedje waarvan je blij wordt of een bericht over hoeveel zin je hebt om naar amsterdam te gaan.
- Maak een lijst met wat je allemaal voor LEUKE dingen gaat doen vandaag. Hang die voor je wekker.
- Herhaal steeds in jezelf voordat je inslaapt: 'ik moet om zes uur wakker worden. Ik moet om zes uur wakker worden. Ik moet..' Of iets dergelijks. Klinkt stom maar je wordt vreemd genoeg echt wakker (als het niet echt te vroeg is).
- Ga op tijd slapen.
- Probeer meteen vanaf het moment dat je wakker wordt (dus niet dat je je bed uit bent, maar nog in bed ligt en er niet uit wil komen) alles van de superzonnige kant en lekker overdreven. Krijg je meteen zin om uit bed te springen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste wat eerder naar bed zou kunnen helpen, dan kun je natuurlijk je wekker bv. ook nog een stukje eerder zetten zodat het een beetje voelt of je nog kunt slapen (bij mij helpt dat)

succes ermee XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na sesamstraat naar bed lijkt me ook geen goede optie. 22:00-06:00 uur moet meer dan genoeg zijn. Een andere optie is op kamers wonen of dichter in de buurt naar school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het voor een keer is kun je vragen of iemand je wil bellen als je bang bent dat je je verslaapt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wekker zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel vroeger gaan slapen dan normaal. bv ga al om 10 uur slapen mischien zelf vroeger... Ga je veel beter uitgeslapen zijn en dus makkelijker opstaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet inderdaad je wekker, sta op, loop naar de badkamer en was je gezicht met ijskoud water. Dan ben je wel wakker hoor XP En als je school stom vind (ik ook hoor) dan maak je het gewoon leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk bijna elke ochtend voor school, daardoor moet ik vroeg opstaan, maar daar wen je echt aan. Je leert ook vroeg naar bed te gaan, dus je komt in een ritme.

Dus in het begin is het erg moeilijk, dat zeker. Maar als je je opleiding echt wilt doen, is het noodzakelijk om in een ritme te komen van vroeg opstaan en vroeg naar bed.