Zit er in sigaretten een 'poep' stofje? (lees de uitleg voor verduidelijking)

Ik heb de ervaring dat ik na 's morgens een sigaret te hebben gerookt snel naar het toilet moet voor een grote boodschap. Zit er een stofje in een sigaret die dit bevorderd of is het gewoon iets tussen mijn oortjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Een sigaret roken stimuleert de spijsvertering. Als gevolg van een gestimuleerde spijsvertering, gaan je darmen werken. Dit heeft als gevolg dat je naar de W.C. moet. Dit valt vooral op wanneer je met roken stopt. Vrijwel iedereen die stopt, heeft de eerste weken een verminderde stoelgang. Veel stoppers nemen 's ochtends even een paar trekjes van een sigaret, alleen maar om naar de W.C. te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zit niet tussen je oren. Nicotine heeft een bewezen stimulerende werking op de stoelgang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je formuleert je vraag erg leuk! Inderdaad gaat het veel gemakkelijker na het roken van een sigaret, moet je maar eens een dag niet roken, kijken wat er gebeurd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is gewoon onzin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij ben je niet de enigste, ik heb er ook last van.wel raar vind ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zit tussen de oren want een sigaret is lang niet zo zwaar als een sigaar want bij een sigaar is dat namelijk wel zo het geval.