hoe kom je het makkelijkst je nest uit

ik moet ALTIJD vroeg naar school , maar hoe kan ik het makkelijkst wakker worden??? tips misschien eigen ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hé heb net ook zo'n vraag beantwoord met bron en hier geef ik ook maar hetzelfde: Koop een helikopterwekker! Als het alarm afgaat stijgt het op en blijft met loeiende alarm wegvliegen tot je hem te pakken hebt en uit kan zetten haha! Je bent gelijk klaarwakker en hebt je ochtendgymnastiek ook weer gehad dus na het douchen en gezond ontbijt lekker fit naar school!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Daar is geen kruid tegen gewassen,. Het enige dat je kunt doen is gewoon op tijd naar bed gaan, en met het eerste geluidje van je wekker naast je bed springen. Balen blijft het, hoe wakker je ook bent, en als je wacht tot je je wekker al vijf keer hebt uitgedrukt en je nog zes keer om hebt gedraaid, moet je je gaan haasten en blijf je de hele dag achter de feiten aanlopen. Vroeg en meteen opstaan werkt op de lange duur het best.
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/remedie-moeilijk-opstaan.91353
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je een wekkerradio hebt? Zo ja ... misschien even een kwartier voordat je op moet staan naar een zo'n dj luisteren die veel praat ... of een praatprogramma opzetten, maar dan moet het wel interessant zijn anders slaap je wellicht zo weer verder :p
Als je een tv op je kamer hebt, zou je even tv kunnen kijken.

Toegevoegd na 25 minuten:
Misschien is een muziekje op de radio juist beter voor jou dan een iemand die praat (ikzelf zou juist in slaap vallen bij muziek ;))
Als je nog geen wekkerradio hebt, zou je misschien een kunnen vragen voor sinterklaas, kerst of je verjaardag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon opstaan. Ik zat in de duwvaart en toen dronken we vaak bier tot 3-4 uur s nachts. Maar om 6-7uur stonden we gewoon weer op na die paar uurtjes slaap. Als je [normaal] wilt gaan slapen en opstaan reken dan gewoon terug. 6 uur opstaan met 8 uur slaap is om 10 slapen dus om 21'00 uur naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk jezelf?
Je wmeet van jezelf hoeveel tijd je nodig hebt om wakker te worden, uit je bed te stappen, douchen, aankleden, ontbijt etc.

Als je daar rekening ee houdt weet je ook hoe laat je 's avonds je bed in moet stappen.

Een uur of zes, zeven slaap heb je wel nodig.
Bij teveel feesten/drank zal het allemaal in slowmotion gaan; dan heb je 's avonds lol, maar 's ochtends de kater. .

En anders maak je er een gewoonte van: 6 uur op. Lekker even in je sportkleding buiten een rondje rennen, douchen en fris en fruitig aan de dag beginnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt in ieder geval 9 uur slaap per nacht nodig. Omdat je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn (ik zag dat je 16 jaar bent), hebben ze die slaap hard nodig.

"Naarmate de puberteit vordert, zorgen de hersenen er voor dat het waak- en slaapritme anders gaat werken. De stof melatonine wordt steeds later afgescheiden. Het is een hormoon dat ervoor zorgt dat we slaperig worden. Daarom worden pubers pas laat op de avond moe. Tegelijkertijd hebben ze voldoende slaap nodig, om alle prikkels van de vorige dag te kunnen verwerken. Door de lichamelijke veranderingen in de pubertijd, zoals de groeispurt, heeft het lichaam ook extra rust nodig."

Het is dus heel goed te verklaren dat je 's avonds wakkerder bent en 's ochtends niet je bed uit te branden. Er gaan zelfs stemmen op om de lestijden op de middelbare school meer aan te passen aan het puberbrein ('s ochtends later beginnen). Er schijnt een serieus chronisch slaaptekort onder pubers te heersen.

Tips voor een betere nachtrust (en dus gemakkelijker opstaan) en ter voorkoming van slaaptekort:

•In het weekend bijslapen.
•Ga lezen voor het slapen in plaats van achter de computer zitten. Het kijken in het licht van met name een computerscherm remt de aanmaak van het slaaphormoon melatonine. Daarnaast kloppen beeldschermen en alle eroverheen schietende informatie de maalstroom van gedachten op en dat bevordert de slaap niet en dus ook niet de alertheid overdag.
•Ga sporten. Beweging overdag, bevordert een goede nachtrust.

Toegevoegd na 7 minuten:
In concreet antwoord op je vraag:

"Daarom hebben ze (= pubers) zoveel moeite om ’s ochtends op te staan. De hersens staan vroeg in de morgen nog in de nachtstand. Sommige deskundigen spreken zelfs van het verkeren in een continue jetlag."

Er is dus niet zo heel veel aan te doen dat je 's ochtends moeite hebt om op te staan. Het hoort bij de puberteit. Zorg er in ieder geval voor dat de kwaliteit van je slaap zo goed mogelijk is (zie bovenstaande tips) en ga, als het lukt, niet te laat naar bed.

En oh ja, mochten je ouders mopperen dat je zo moeilijk opstaat, laat ze dan het artikel bij "bronnen" maar eens lezen. Heb je gelijk een goed excuus! (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je begint natuurlijk met op tijd naar bed gaan. Wat verder bij mij helpt - hoe vervelend het ook lijkt - is om vroeger op te staan dan strikt noodzakelijk. Dan heb ik nog even om wakker te worden.

Wat ik verder doe: direct als ik opsta veel licht (zelfs daglichtlampen) aan in huis. Maar dit is natuurlijk vooral van toepassing als je specifiek last hebt van de donkere wintermaanden.

Op deze manier lukt het me dagelijks om vóór zeven uur 's ochtends de deur uit te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lichtwekker helpt mij erg goed om makkelijker wakker te worden: daarmee word ik wakker en ben ik ook echt wakker, niet meer geneigd nog even te blijven liggen of me heel brak voelend.
MITS: je genoeg geslapen hebt natuurlijk. Dus je moet ook de discipline hebben om op tijd naar bed te gaan, en dat is misschien nog moeilijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1)Zet je wekker een kwartier van te voren, kan je nog f lezen.
2)Doe het ligt meteen aan als je wakker word, dan kan je iniedergeval niet in slaap donderen.
3)Zet je wekker aan de andere kant van je kamer. Dan MOET je je bed wel uit.
4)Als de wekker gaat, ga dan zitten op je bed. Dan worden je hersens ook weer actief. Zo kom je makkelijk uit je bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op tijd naar bed gaan scheelt heel veel!
Je moet ook echt niet snooze!!
Als je meteen opstaat als je wekker af is gegaan dan dan word je veel sneller 'wakker in je hoofd'. Anders heb je de rest van de ochtend een moe gevoel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weetje wat egt het enige goede antwoord is dat als je wakker word METEEN in eenkeer zonder natedenken opstaan! dan ben je meteen wakker '' ik weet dat het lastig is maar naardeloop van de tijd went het'' probeer maar eens een keer!

mvg, mandy1002