Wat zijn drinkampullen?

Bij een van de gezondheidsverzekeringen stond dat de vergoeding voor drinkampullen verandert, en ik vroeg me af wat dat is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Drinkampullen, zijn vitaminepreparaten in vloeibare oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit product valt daar volgens mij ook onder: http://www.nutriciamedischevoeding.nl/component/products/nutricia-smaakservice/volledige-energierijke-drinkvoeding

Drinkvoeding als aanvulling. Vooral bedoeld voor mensen met bepaalde ziektes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt op de website lezen welke producten ze allemaal hebben per aandoening. Een kennis van ons heeft COPD, en gebruikt de Respifor flesjes als aanvulling op zijn dagelijkse dieet.
Iets van 3-4 keer per dag moet hij zo'n flesje drinken.
Ik heb wel eens een slokje geproefd, het smaakt een beetje als Fristi :) Er zijn verschillende smaken beschikbaar.
13 jaar geleden
Het gaat daarbij om drinkampullen die voorgeschreven zijn door een antroposofisch arts.
Een beschrijving van een soort drinkampullen vind je hier: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:M_LhZ6_sGHQJ:www.therapeuticumvenkelveld.nl/2_huisarts/HM10%2520productinfo.doc+drinkampullen+antroposofisch&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Het is dus iets zeer specifieks binnen de antroposofische geneeskunde.