Wie weet een goed supplement/vitamine/o.i.d. om weer een beetje fit te worden?

Is er een supplement waardoor je weer snel energie van krijgt en wat ook daadwerkelijk werkt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe ben je onfit geworden? Mij lijkt dat daar de sleutel in zit om weer fit te worden. Nog afgezien van de zinvolheid om energie uit een potje te halen, je hebt er niet zoveel aan als je aangeraden wordt om vitamine C te gaan slikken als je gebrek aan fitheid is veroorzaakt door gebrek aan beweging, om maar eens wat te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ook een gebrek aan beweging, Maar met mijn werk, mijn zoontje, het huishouden, een hond, een paard, drie katten, twee geiten, een paar vissen en de tuin bijhouden kom ik gewoon tijd tekort om ook nog te gaan sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt alsof je al vrij veel beweging krijgt. Misschien moet je proberen meer te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook al zoiets.

Het beste antwoord

Ja, er bestaat een heel goed supplement: echina force. Kan je bij het Reformhuis kopen. Het is verkrijgbaar in capsules. Kan je een of twee weken gebruiken. Werkt super. Ik heb het gebruikt na mijn operatie om weer energie te krijgen en me weer fit te voelen. Overigens, het is een homeopathisch middel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Fit worden doe je niet met supplementen is mijn stelling, maar als je echt iets wilt nemen zou ik gewoon een potje multivitaminen nemen. Een hoge dosis van een bepaalde soort kan je wel het idee geven dat je fit bent, maar dat is slechts schijn.

Fit worden doe je door te bewegen en gezond te eten. Als dat er soms bij in schiet, zou ik een multivitamine aanraden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewegen doe ik genoeg, alleen niet sporten. Gezond eten schiet er door alle hectiek ook nogal eens bij in.
paulus811
13 jaar geleden
rowinda, klinkt bekend en ik denk dat bijna niemand de norm van 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag haalt. Zoals ik al zeg in het antwoord, lijkt dan een multivitamine het meest voor de hand te liggen omdat je door je eetpatroon aan bijna alle vitaminen een gebrek hebt/kunt hebben.
energie haal je uit je voeding..
dus voldoende fruit..
voldoende groene groente, hoe groener hoe beter..
daarnaast gevarieerd eten en bewegen..
s'morgens een glas geperste sinasappelen, en een goed ontbijt..daar haal je je vitamine uit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je vegetariër of veganist bent, want die mensen lijden wel eens aan een vit. B12 tekort.
Vit. B12 zit namelijk in vlees, vis, eieren, kaas en melkproducten.

Je zou sowieso eens een vit. B12 preparaat kunnen proberen. Sommigen kunnen het niet meer missen en krijgen het zelfs toegediend in injectievorm: http://www.lydiavanderweide.nl/sante/artikel.php?pArt=005

Toegevoegd na 17 minuten:
Eet je wel voldoende fruit en groeten?
In sommige groente- en fruitsoorten zitten veel anti-oxidanten die je lichaam detoxen, dus ontdoen van 'giftige stoffen'. Je kunt ook fruitsappen kopen die een hoge dosis anti-oxidanten bevatten (wordt vermeld op het pak).
Ook water is een goede detox. Als je veel water drinkt, spoel je je lichaam van binnen als het ware schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onlangs heb ik vernomen dat Jus goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem 2 eetlepels vloeibaar omega 3,6,7,9 En eetlepel olijfolie extra vierge Door me eten heen rode palmolie extra vierge Zit meer vitamine E in dan tomaten of wortels en als ik bak kokosolie zitten de meeste vitamine in en eetlepel MCT olie voor extra energie en eetlepel lava oermineralen wordt op een natuurlijke manier samen gesteld van plaats gymisch tabletten want deze stoffen komen niet uit de natuur is net waar je in geloof en rauwe poeders waar ook veel calcium zink ijzer en noem maar op in zit maar gezond eten en bewegen is het belangrijkste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt middelen pakken om fit te worden maar helpt dat. Ben je dan niet bezig om het bijverschijnsel te verdoven. Wat is de oorzaak van het niet fit voelen. Het is veel efficienter om de oorzaak aan te pakken en daar helpen vitaminen niet bij. Mogelijk geven de suplementen wel wat energie om ruimte en aandacht te geven aan de onderliggende oorzaak.