Hoelang duurt het voordat je drinken (uit je mond) in je blaas zit

als je hebt gedronken.. hoeland duurt het dan voordat je moet plassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
106.4K

Antwoorden (4)

het is raar maar ik heb zelf het gevoel dat dit verschilt per type drank. Koffie en bier "zakken" in ca 30 minuten door, vruchtensap ed is wat langer onderweg.
Ik denk dat ik me hiermee vergis en dat koffie bijv wat vochtafdrijvend werkt zodat niet het vocht uit de koffie in je blaas zit maar vocht dat voorheen nog elders ronddoolde.
De echte tijd is ca 2 uur schat ik zo
amigo
13 jaar geleden
Als ik net water heb gedronken moet ik altijd meteen plassen, dus het verschilt per drank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou weleens lang kunnen duren. Misschien wel 12 uur.
Je zou denken dat als je een glas water drinkt, je dat water na een aantal uren ook weer uitplast, maar beter is het te stellen, dat het water dat je 's avonds drinkt, ervoor zorgt, dat het glas water dat je diezelfde morgen hebt gedronken, een zetje geeft.

Om het wat duidelijker te maken: als je 's avonds dat glas water niet had gedronken, had het glas water dat je 's ochtends had gedronken, nog niet de behoefte gehad, om je lichaam te verlaten.

Je lichaam bestaat voor een groot gedeelte uit vocht. Dat vocht hoopt zich op, o.a. in de blaas, en als er teveel vocht in je lichaam zit, moet je plassen.

Bij sommige dranken, pils, koffie, thee, en sommige vruchtensappen, moet je extra veel plassen. Maar het is zeker niet zo, dat je dan het vocht uitplast, van die dranken. Deze dranken werken alleen maar vochtafdrijvend, en zetten de vochthuishouding in je lichaam extra aan het werk.

Niet voor niets, ga je enorm plassen, als je heel veel bier drinkt. Dat hoeft helemaal niet per se dat bier te zijn, (dat komt later wel), maar het bier zorgt alleen maar voor een extreme afvoer van vocht. Niet voor niets, heb je een kater na een avond flink doorzakken. De hoofdpijn komt alleen maar omdat je lichaam verdroogd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk een nuanceren op het antwoord hierboven.

Het vocht uit wat je drinkt vermengt zich met je bloed, een gedeelte zal opgenomen worden door de rest van je lichaam.
Je nieren halen het vocht weer uit je bloed, samen met afvalstoffen, je kan dus niet zeggen hoe snel dat ene glas drinken in je blaas is. Steeds gaat een gedeelte van het water in je lichaam richting blaas.
Een gedeelte zal zeer snel in je blaas terecht komen, een gedeelte zal zeer lang in je lichaam blijven. (een zeer klein beetje voor altijd.)

Als je trouwens hard een het werk/sporten bent en veel zweet zal je een groot gedeelte uitzweten.

Toegevoegd na 3 minuten:
nuanceren = nuancering (of nuance)