Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iemand ervaring met aed alert?

heb me aangemeld, en 1 melding gehad, maar toen was ik niet thuis.
iemand ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
744
sterredag
13 jaar geleden
wauw ik wist hier het bestaan niet van, en binnenkort mijn ehbo (met reanimatie en AED bedienen). Interessant.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

AED alert is een goed systeem als er tenmiste een goed georganiseerd netwerk van AED's achterzit. Je krijgt een melding om te gaan reanimeren. als je niet thuis bent pech, je krijgt niet zo veel meldingen want je krijgt alleen maar een melding als het bij je in de buurt is. Ik zit in een AED organisatie en wij hebben het laatste jaar, op een bevolking van 15000 inwoners drie meldingen gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat je er niet was is geen probleem. Je kunt moeilijk naast zo,n apparaat blijven wonen. Als het zo uitkomt en je kunt de AED inzetten met resultaat, dan is dat prachtig. Dat het gebeurt is dan een treffer maar vaak zal het gelukkig niet voor komen. Het blijft toch ook belangrijk om de reanimatietechnieken te volgen. Die veranderen steeds en het lijkt er steeds meer op dat het aantal beademingen in verhouding tot de hartmassage helemaal wegzakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding