Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je abrosexueel zijn zonder dit zelf te weten?

https://lgbtqstore.nl/uncategorized/abroseksueel/

Probleem is dat je bijvoorbeeld in een (diepe) relatie kan zitten met iemand,
en plots komt dit opspelen en dan blijkt dat je (eigenlijk) altijd al op het andere
geslacht viel ofzo, waardoor de (huidige) relatie voortzetten geen zin meer zou
hebben.

(dit is dan dus buiten je eigen schuld om (liegen binnen relatie etc))

HeerVoldemort
7 maanden geleden
Wel een goed excuus voor het uitproberen van allerlei dingen en als je betrapt wordt dan kan je zeggen: "Ja maar ik kan er niets aan doen..."
LeonardN
7 maanden geleden
@HVdM
Die ontgaat me even.
Maar de vraag vind ik ook verwarrend, dus wellicht dat je daar op reageert. Ik heb een relatie met een vrouw. Als ik er morgen plots achter kom dat ik op mannen val, dan sta ik toch altijd voor de keuze om eerlijk daarover te zijn of niet. Het aanmeten van een nieuwe hippe seksuele voorkeur helpt daar dan niet bij, lijkt me. @SC13
Wat bedoel je hier mee?
(dit is dan dus buiten je eigen schuld om (liegen binnen relatie etc)) Wanneer is er wel "schuld" volgens jou, waarom is een bijzondere seksuele voorkeur dan opeens schuldopheffend?
SingingCoyote13
7 maanden geleden
@LeonardN : dat zeg ik niet. dat deze seksualiteit schuldopheffend is, maar IK vraag of dat dit zo KAN zijn, dat iemand dit NIET weet van zichzelf. en dus volgens de norm niet echt schuld hieraan zou hebben, een relatie te zijn begonnen die dan geen zin meer van voortzetten zou hebben. als je iets niet weet heb je er dan schuld aan of niet - ik weet dat ook niet, maar ik vraag me af of het zou kunnen dat iemand niet weet dat ie abrosexueel is, wat impliceert dat die iemand niet moedwillig in een relatie is gestapt waarbij plots voortzetten geen zin meer heeft.
Pietermannen
4 maanden geleden
Zou met elkaar over praten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing