is het normaal dat ik soms bloed na de seks of dat het soms pijn doet?

heyhey,
een korte tijd geleden had ik voor het eerst seks met mijn vriend alleen soms doet het op het einde pijn of bloed ik op het einde. En ik voel ook echt niet veel als we seks hebben. Weet iemand wat dit is of wat ik moet doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

De kans is groot dat je niet voldoende opgewonden bent. Daardoor is je vagina niet vochtig genoeg om de seks pijnloos te laten verlopen. Het is daarom aan te raden een glijmiddel te gebruiken. Maar het is ook aan te raden om je huisarts om raad te vragen als de problemen blijven terugkomen en je niet op een normale manier van de seks kan genieten. Is je huisarts een man en wil je hierover liever met een vrouwelijke huisarts spreken, dan is dat in overleg meestal wel te regelen.

Voorspel is belangrijk. Vooral bij vrouwen. Er wordt wel eens een vergelijking gemaakt. Mannen zijn als magnetrons en vrouwen als ovens. Een man is snel opgewonden en kan snel tot een orgasme komen. Vrouwen die moeten worden opgewarmd. Bij het voorspel ontwikkeld zich voldoende vocht in de vagina waardoor de seks (penetratie) makkelijk (lees: Pijnloos, prettig) gaat. Ook zijn er weinig vrouwen die van alleen penetratie een orgasme krijgen. Vaak is er toch nog stimulatie van de clitoris nodig. Krijgt een vrouw geen extra stimulatie, verdwijnt de opwinding en ook het vocht. De boel wordt droog en gaat schuren. Lekker voor hem...niet voor haar. Als je tijden de seks glijmiddelen nodig hebt...dan betekent dit eigenlijk dat de seks slecht is. Jij moet beter aangeven wat je prettig vindt. En hij moet beter zijn best doen. Doe je dit niet, wordt de seks op een gegeven moment een verplichting. Hij komt wel, jij niet. Jij hebt geen zin, hij wel. Problemen komen daarvan, geloof mij ik ben daar geweest. En ik heb er 21 jaar over gedaan om mijn man te zeggen wat ik er eigenlijk van vond. Zorg dat jou dat niet overkomt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100