is het normaal dat ik soms bloed na de seks of dat het soms pijn doet?

heyhey,
een korte tijd geleden had ik voor het eerst seks met mijn vriend alleen soms doet het op het einde pijn of bloed ik op het einde. En ik voel ook echt niet veel als we seks hebben. Weet iemand wat dit is of wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

De kans is groot dat je niet voldoende opgewonden bent. Daardoor is je vagina niet vochtig genoeg om de seks pijnloos te laten verlopen. Het is daarom aan te raden een glijmiddel te gebruiken.

Maar het is ook aan te raden om je huisarts om raad te vragen als de problemen blijven terugkomen en je niet op een normale manier van de seks kan genieten. Is je huisarts een man en wil je hierover liever met een vrouwelijke huisarts spreken, dan is dat in overleg meestal wel te regelen.
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
De min is van mij ik heb blijkbaar vergeten de reactie die ik erbij gaf te plaatsen. Dat doe ik nu alsnog zodat je weet waarom ik je deze heb gegeven.
De vraagstelster en haar partner komen bij mij over als een onervaren stel. Ze moeten nog uitvinden hoe ze het elkaar en zichzelf naar de zin kunnen maken op seksueel gebied. Jij raadt glijmiddel aan, wat de seks makkelijker maar niet leuker maakt. Naar mijn mening is het beter te praten hierover en uit te leggen waar je wel opgewonden van raakt. Om te beginnen is het belangrijk je eigen lichaam te kennen zodat je duidelijk kunt overbrengen welke plekjes op welke manier aangeraakt kunnen worden. Bij vrouwen is het belangrijk dat zij durven te zeggen dat het zo niet leuk is , zowel in het voordeel van hen als voor de partner.
Antoni
3 jaar geleden
Goed advies, @Abcde!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
dank je wel ik zou zeker wel nog eens even gaan kijken!
Voorspel is belangrijk. Vooral bij vrouwen. Er wordt wel eens een vergelijking gemaakt. Mannen zijn als magnetrons en vrouwen als ovens.

Een man is snel opgewonden en kan snel tot een orgasme komen. Vrouwen die moeten worden opgewarmd.

Bij het voorspel ontwikkeld zich voldoende vocht in de vagina waardoor de seks (penetratie) makkelijk (lees: Pijnloos, prettig) gaat.

Ook zijn er weinig vrouwen die van alleen penetratie een orgasme krijgen. Vaak is er toch nog stimulatie van de clitoris nodig. Krijgt een vrouw geen extra stimulatie, verdwijnt de opwinding en ook het vocht. De boel wordt droog en gaat schuren. Lekker voor hem...niet voor haar.

Als je tijden de seks glijmiddelen nodig hebt...dan betekent dit eigenlijk dat de seks slecht is.

Jij moet beter aangeven wat je prettig vindt. En hij moet beter zijn best doen.

Doe je dit niet, wordt de seks op een gegeven moment een verplichting. Hij komt wel, jij niet. Jij hebt geen zin, hij wel.

Problemen komen daarvan, geloof mij ik ben daar geweest. En ik heb er 21 jaar over gedaan om mijn man te zeggen wat ik er eigenlijk van vond.

Zorg dat jou dat niet overkomt.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik merk ook zelf eerlijk gezegd dat ik het nu op dit moment inderdaad niet prettif vind en als ik door ga is het meestal om hem. Met het gevolg dat ik best wel veel pijn heb aan mijn vagina
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik herken dat gevoel. Dat is zo jammer en je doet jezelf daarmee zo enorm tekort. Seks hoort intiem en prettig te zijn. Iets van jou en je partner samen. Daar moet je samen tijd in stoppen. Zeker in het begin ken je elkaars voorkeuren nog niet. En ook die van jezelf nog niet. Dat moet je echt Samen ontwikkelen.