kan ik aids krijgen als ik onveilige seks heb met een jongen?

Ik heb het laatst met een jongen gedaan (zelf ben ik ook een jongen), we hebben ons uiteraard beide laten testen op SOA's, inclusief HIV/AIDS, we waren beiden negatief door de test gekomen (we hadden dus GEEN ENKELE SOA! OOK GEEN HIV/AIDS!!!), we waren bij elkaars uitslag en weten het dus zeker van ons beide! maar kan 1 van ons, of beide, op de 1 of andere manier toch aids of hiv hebben gekregen? onze ouders hebben ook GEEN HIV/AIDS!

7 jaar geleden
1.8K
Antoni
7 jaar geleden
Heb je geen extra uitleg en adviezen over veilige seks gekregen toen je de uitslag ontving? Nee, dan zou ik de arts daarover aanspreken!

Het beste antwoord

Hiv kan pas na 3 maanden na overdracht worden aangetoond in her bloed. Maar in die 3 maanden kun je dus nog steeds een ander besmetten en negatief scoren in de test. Het risico is weliswaar klein, maar niet 0.
7 jaar geleden
Castle
7 jaar geleden
+ Klopt helemaal
alexf52889
7 jaar geleden
het is intussen ook 3 maanden geleden gebeurd (juli 2016 eerste keer) we hebben beide geen seks met andere gehad is de kans nu wel 0?

Andere antwoorden (2)

Je krijgt het alleen van de ander als die ander besmet is. Nee dus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
alexf52889
7 jaar geleden
is het wel verstandig om mij nog extra te laten testen? voor de zekerheid? en zo ja, mag de huisarts hier iets voor in rekening brengen?
paulus811
7 jaar geleden
Onzin, incubatietijd van hiv is 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@alrxf52889, extra laten testen heeft geen enkele zin (zie paulus811) maar als je er dan per se op staat krijg je natuurlijk een rekening. Ook een dokter werkt voor een inkomen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
En zelfs als de test negatief is. Weet jij veel of je partner NA die test nog met iemand geweest is die wel besmet is.
In principe niet als jullie beiden daarna geen onveilige seks hebben gehad. Het zou wel kunnen dat na de test op een andere manier HIV/AIDS is overgedragen (door middel van bloedcontact met een besmet iemand bijvoorbeeld) maar die kans is klein.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Hiv kan pas na 3 maanden na overdracht worden aangetoond in her bloed. Het advies is dus altijd veilig te vrijen.