Wel bij een hoge dosis, en bij langdurig gebruik zelfs drastisch. Niet bij een eenmalige lage dosis.

Van cannabis wordt wel gezegd, dat het de gevoelens versterkt. Zo kan dit ook gebeuren op het gebied van seks. De effecten van cannabis verschillen echter per gebruiker en zijn sterk afhankelijk van de omgeving, de sfeer en hoe vaak iemand gebruikt. Ook is het effect van cannabis op seks bij mannen en vrouwen verschillend.

Bij een lage dosis vergroot cannabis bij mannen het verlangen en de lichamelijke gevoeligheid. Ook worden de remmingen minder. Onderzoek heeft aangetoond dat cannabis door een groot deel van de gebruikers als lustopwekkend wordt ervaren. Dit effect is waarschijnlijk geestelijk en niet lichamelijk, want het testosteronniveau wordt niet beïnvloed door matig cannabisgebruik.
Bij een hoge dosis verlaagt cannabis ook de remmingen, maar leidt het vooral bij minder ervaren gebruikers tot een verminderd seksueel verlangen.
Langdurig gebruik van cannabis heeft meer negatieve effecten op seksueel gebied. Zo kan het leiden tot een lager testosteronniveau, verminderde behoefte aan seks, en wordt het zelfs in verband gebracht met onvruchtbaarheid. Hier is echter weinig onderzoek naar gedaan.

Ook bij vrouwen vergroot een lage dosis cannabis het verlangen en de lichamelijke gevoeligheid en worden remmingen minder. Uit onderzoek blijkt dat een lage dosis cannabis geen invloed heeft op de hormonen van de vrouw. Cannabis wordt door veel vrouwelijke gebruikers bij lage dosis als lustopwekkend ervaren.
Een hoge dosis kan leiden tot minder remmingen en een verminderd seksueel verlangen.
Langdurig gebruik van cannabis zorgt bij vrouwen voor een verlaagd seksueel verlangen. Ook vermindert de mogelijkheid tot het krijgen van een orgasme. Er is verder weinig onderzoek gedaan naar de effecten van langdurig gebruik.
10 jaar geleden
Cannabisgebruik kan inderdaad een invloed hebben op je vermogen om klaar te komen. Wie overmatig gebruikt, zal merken dat de zin in seks afneemt. Dit is te wijten aan een verlaagd testosterongehalte in het bloed. Als je stopt met cannabis te roken, herstelt het testosterongehalte zich na een tijdje.

Het is in elk geval zo dat cannabis je gewaarwordingen en gevoelens van het moment versterken.
Veel mensen beweren daarom dat ze meer genieten van seks als ze stoned zijn. Maar omgekeerd kan het natuurlijk ook werken: cannabis kan niet alleen goede gevoelens, maar ook negatieve (zoals onzekerheid) in de verf zetten.
Als dat het geval is, kan blowen voor het vrijen natuurlijk het tegenovergestelde effect hebben.

De effecten van cannabis verschillen echter per gebruiker en zijn sterk afhankelijk van de omgeving en de sfeer.
10 jaar geleden
Niet altijd,dat hangt af van de persoon, de hoeveelheid en de situatie.persoonlijk vind ik dat mijn libido stijgt,bij matig gebruik.wat wel ook een gevolg kan zijn is een verminderde mate van gevoeligheid,waardoor het klaarkomen iets moeilijker wordt,maar dat kan tevens een voordeel zijn als je/jullie langer door willen gaan.
bij exessief gebruik wordt de zin in sex wel vaak minder en ook het vermogen tot.