Hoe kom ik van de 2/3 daagse depressie af na het masturberen?

Ik ben een 21 jarige man en ik heb een probleem. Ik masturbeer bijna elke tot 2x per week, direct na het masturberen voel ik mij heerlijk / moe, echter de 2 tot 3 dagen na het masturberen heb ik een erge depressie.

In deze dagen kan ik mijzelf moeilijk aanzetten iets te doen, ik heb het gevoel dat iedereen om mij heen tegen mij is en mijn sociale vaardigheden gaan ook achteruit aangezien ik geen normaal gesprek meer kan voeren.

Als deze dagen voorbij zijn voel ik mij elke dag weer vrolijker worden, heb ik lange en vrolijke gesprekken en zie ik weer aardige mensen om mij heen.

Op het internet kon ik één forum vinden waar iemand (bijna) hetzelfde probleem had (http://forum.fok.nl/topic/954455/1/25), echter kwamen hier geen goede oplossingen naar boven en ik hoopte dat iemand hier iets meer vanaf wist.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een hele voor de hand liggende vraag... Maar is masturberen een zonde voor jou???
Ik ben van mening dat masturberen heel gezond is en dat het de manier is om jezelf te leren kennen te ontdekken en lief te hebben.
Iedereen zou dit altijd moeten kunnen doen. Dus ook als je in een relatie zit.
Want dat je je depressief voelt na een trek beurt... Lijkt mij dat je dan berouw voelt. In tegenstelling tot het zalige gevoel. En een bevredigd gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + voor jouw moed om deze vraag te stellen. Laat de Gelukshormonen maar stromen ;-) Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee masturberen is geen zonde voor mij. Ik doe dit ook al meerdere jaren. Ik kom er echter nu pas achter dat dit een oorzaak is van mijn depressie. De jaren hiervoor wees ik altijd andere oorzaken aan, zoals te weinig slaap, dat ik mijn dag niet had en zo had ik nog wel meerdere oorzaken.. De laatste tijd merkte ik echter dat er een verband was met het aantal dagen dat ik niet masturbeerde en mijn humeur. Dit heb ik eerst ontkent en vond het een gekke redenatie. Maar.. na afgelopen week had ik genoeg 'bewijs' voor mijzelf. Zo had ik een week niet gemasturbeerd, de hele week vrolijk en blij kijkend in de wereld. Ik masturbeer en de volgende dag was ik totaal het tegenovergestelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GerdaMaria thx :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had gelezen dat in sperma veel zink zit. en als je te vaak klaar komt je dus een zink te kort heb waardoor je depressief kan worden, en je niet meer helder kan denken en ook een raar gevoel krijgt.
Wat ik gelezen had slaat precies aan op wat jij beschrijft.
Het antwoordt was daar ook minder masturberen, helaas weet ik niet meer wat/waar ik het heb/kan gevonden/vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb volgensmij de site gevonden die je bedoelde (de site mens-en-gezondheid onderaan de bronnen). Dit is wel een website met een geloof als uitgangspunt, dus ik heb het voor de zekerheid even gecontroleerd en ik lees inderdaad op diverse sites dat sperma zink bevat en weer op andere sites dat (Magnesium, calcium en) zink belangrijk zijn voor onze geestelijke gesteldheid. Het valt dus inderdaad te proberen meer producten te eten die zink bevatten. Bedankt voor te tip! http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/9489-masturberen-zelfbevrediging-hoe-er-mee-te-stoppen.html
http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/ziekten/15403-depressie-en-vitaminen.html
http://www.depressie.eu/artikelen/2006122301.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je moet uitkijken met ' wetenschappelijke ' beweringen over zelfbevrediging... Vanuit een gelovig oogpunt. Dit is vaak niet correct.
Maar zou je een zink tekort daardoor hebben... Dan zou je de depressie bij reguliere partnersex ook moeten hebben. Uiteraard kan je op je zink inname kunnen letten.
En wat zou er gebeuren als je dagelijks zou trekken?
De gedachte hierachter is dat je 2x per week eigenlijk al te veel vind en daardoor de overige dagen in een soort koelkast stand doorbrengt.. En dat heeft effect op je humeur.
( dit gebeurde bij mij, tijdens een sexloze relatie. Ik raakte in een soort winterslaap. En daarbij kreeg ik een depressief gevoel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het eens gooien op een goed multivitaminepreparaat. Grote kans dat je dan van je klachten af bent (als je de 'schuld'-kronkel in je hersens al uitgesloten hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet dat je er depressief van bent, dan neem je toch de oorzaak weg ? Je gaat niet dood als je niet masturbeert, en knapt er duidelijk ook niet van op. Je lichaam heeft het niet nodig ; dat redt zich wel, eventueel in je slaap.
Je kunt er mee naar de huisarts (ik schat in dat het een hormonale aandoening is, iets met serotonine en oxytocine) maar probeer eerst eens zelf een half jaar ofzo niet te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar probeer eerst eens zelf een half jaar ofzo niet te doen. Zij ze tegen een 21 jarige jonge man :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, waarom niet : Hij heeft toch wel zelfdicipline ? En als de nadelen zodanig zijn dat ze niet tegen de voordelen opwegen moet dat te doen zijn. Net als een half jaar niet drinken als je niet tegen de kater kunt.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Beste .. ,
Tof dat je deze vraag gesteld heb. Ik zocht hier ook naar op internet, omdat ik hetzelfde probleem heb. De link naar het forum vond ik ook en inderdaad (net als hier tot dusverre): alleen reacties van mensen die dit verschijnsel zelf niet ervaren en kennen. Goed bedoelde reacties natuurlijk.
Na een orgasme voel ik me enkele dagen depressief. Precies die soort van mist (ik plaats hem in mijn voorhoofd) die op het fok-forum beschreven werd en de daarmee samenhangende geen-zin-in-van-alles en het sociaal minder presteren. De depressiesymptomen verergeren als ik bijvoorbeeld de dag erna opnieuw een orgasme heb. Het kan ook korte tijd erger worden na het kakken en na sporten.
Het heeft helemaal niets te maken met gedachten, geaardheid, masturbatie of relatie: het is een puur lichamelijke reactie in mijn hoofd na een orgasme, ik veronderstel veroorzaakt door hormonen.
Antidepressiva helpen bij mij best goed. Maar die remmen de behoefte aan seks, wat leidt tot minder orgasmes en dat kan de werking verklaren. Ik ben ze aan het minimaliseren, omdat ze (uiteraard) mijn gevoel afvlakken. Wat jij beschrijft, dat je de wereld na een paar dagen vanzelf weer anders gaat zien, heb ik ook. Daar zijn geen antidepressiva voor nodig.
Niet te vaak klaarkomen en orgasmes niet vlak voor belangrijke dagen proberen te hebben, zijn voor mij manieren om minder last te hebben van de depressies. Maar de natuur dringt zich vaak op, met depressieve dagen tot gevolg.

Antwoorden (8)

Het klinkt misschien raar, maar is het dan niet verstandig om voor die depressie dag je weer te masturberen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heerlijke gevoel dat ik krijg na het masturberen duurt hoogstens 30 minuten, het enige wat ik daarna nog voel is vermoeidheid en die depressie komt na 1 tot 2 uur ook om de hoek kijken. Ik denk niet dat ik elke 2 uur kan masturberen :\
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dan begreeo ik het verkeerd, ik dacht na 2 dagen pas :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
owja, dat staat er niet echt duidelijk. Ik bedoelde dat de depressie 2/3 dagen duurt en die komt dus zo'n uur na masturberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je met iemand er over moet praten, iemand die daar, in depressies gespecialiseerd is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was ik inderdaad ook al van plan als niemand verder hier wat vanaf wist, ik wist alleen niet zo goed waar ik heen zou kunnen. De doctor zoals Evarist61 voorstelt zou een goede optie kunnen zijn.
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik sluit natuurlijk nooit iets uit. Tot dan, kom ik niet verder dan de conclusie dat het in je hoofd zit. Wel eens gehoord van self fulfilling prophecy?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het waar is, dan is het maar te hopen dat ik hetzelfde kan doen met de oplossingen die hier staan, waardoor het 'echte' probleem ook opgelost is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Als het niks lichamelijks is maar psychisch dan bestaat de mogelijkheid dat je via een soort van positivisme een oplossing kunt vinden. Immers lachen of het waarderen van de dingen om je heen is het beste medicijn wat de mens zichzelf kan geven. Aan je antwoord op mijn vraag, denk ik te horen dat je een denker bent. Dat je je vaak dingen afvraagt en dit in een bepaald perspectief wilt plaatsen. Om zo beter te doorgronden wie je bent. Als dat zo is kun je je afvragen met welk doel je dat doet. Er is niks mis met denken of jezelf verplaatsen in een situatie of jezelf afvragen" Wie ben ik"" Maar soms kan dit fenomeen ook verlammend werken op je eigen IK. Met lichamelijk of psychische klachten als gevolg. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zat ik inderdaad ook aan te denken...
Het klaarkomen van de man heeft een serotoninedaling tot gevolg. Dit kan leiden tot slaperig worden, lusteloos en zelfs woede.
Normaal moet dat wel snel over zijn. De volgende dag zou je weer paraat moeten staan. Als dat niet is, moet je het aan een dokter vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankl je wel voor je reactie, Als geen van de tips hier werken ga ik dat zeker doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die -?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee. Compensatieplusje. Of eigenlijk gewoon plus, ik vind het een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist. Tips lijken me verder overbodig behalve 'het een poosje niet doen' om uit te proberen en met een completer beeld - en stap 1 al achter de rug - naar de huisarts te kunnen.
Ik ga jou een heel eenvoudige uitleg zonder wetenschappelijke termen geven.

Tijdens en na het klaarkomen (al dan niet via masturberen) komt er een proces op gang waarbij je een extra lading gelukshormonen activeert.
Na enkele dagen neemt die hoge concentratie aan gelukshormonen af en daardoor voel jij je minder goed.

Indien jij je opnieuw masturbeert dan kan jij die toevoer van gelukshormonen terug opvoeren doch indien jij geen andere middelen aanwent om dat gelukshormoon extra te activeren dan blijf jij aangewezen op dat masturberen. Wat op zich geen ramp is maar het is wel leuk indien je niet enkel daarvan afhankelijk bent om je goed te voelen.

Nu zijn er eindeloze manieren om jouw goed gevoel op peil te houden. Ik geef er 3 doeltreffende die ik zelf dagelijks toepas.

De meest eenvoudige en toch efficiënte manier om deze gelukshormonen te activeren is de mondhoeken optrekken. Onder andere door veelvuldig te Glimlachen of door een pen of potlood tussen de tanden te steken zonder deze met de lippen aan te raken. Het maakt niet uit of je welgemeend of gemaakt Glimlacht, het optrekken van de mondhoeken is voldoende om slapende hersendelen te activeren die je anders via de stevige doorbloeding vanwege het masturberen zou activeren.
Dus... gekke bekken trekken helpt om de Goed-Gevoel hormonen actief te houden.

Een tweede doeltreffende manier is je Gedachten héél Bewust en héél Consequent afstemmen op positieve woorden al dan niet gepaard gaand met het kijken naar vrolijk stemmende beelden, het ruiken naar jouw favoriete geuren of het luisteren naar geluiden waar jij vrolijk van wordt. Hoe vaker je leuke gedachten hebt hoe meer kans dat je Glimlacht en als je Glimlacht spoor je jouw brein automatisch aan om constructiever en creatiever te denken. Zo hou je de Goed-Gevoel circulatie in beweging.

Een derde eenvoudige oefening is veelvuldig neuriën. Simpelweg gezegd adem je via het neuriën de restanten van ongenoegen uit je lijf en tegelijkertijd zorgt het geluid van het neuriën voor het soort impulsen die de Gelukshormonen wakker trillen.

Er zijn eindeloze manieren om jezelf in de Goed-Gevoel-Flow te brengen en te houden. Sporten, dansen, muziek beluisteren, fantaseren over het realiseren van jouw jeugddromen enz.

Hou er gewoon rekening mee dat bepaalde mensen een hogere concentratie aan Gelukshormonen nodig heeft om zich goed te voelen. Dat vraagt weliswaar extra inspanningen maar ze lonen wel op lange termijn.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee zingen/neuriën met de muziek deed ik al vaker en dat helpt inderdaad. Dit effect is bij mij echter maar tijdelijk en zakt redelijk snel weer in als ik ermee stop.
Mond hoeken omhoog doen om vrolijk te worden ga ik zeker proberen! Dat zijn een hoop goede tips en een antwoord waar ik wat aan heb, dank je wel Gerda!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de uitgebreidheid en duidelijkheid!
Ik denk ook dat je deze 2 dingen los van elkaar moet zien : het mastruberen (handkarren vind'k passender) heeft mijns insziens geen enkel oorzakelijk verband met de later optredende depressie ! Gelijk na het leggen va'n handkar & je hebt geonaneerd (kkome) dat kan zeker bij autobiografische sex geregeld voorkomen last va'n minder moment en dan 4al vroeger want dat was not done en zeker niet bespreekbaar !
Ik denk dat het tijd is om 'n meiske te scoren omdat vrouwen zijn om van te houden maar'n hoop aandacht willen en opslurpen zodat er geen tijd meer is om negatieve gevoelens toe te laten en/of te koesteren..!!
Tevens is het van belang om de reden van je mindere gevoelens proberen te vinden,wat gebeurt er dan , waarom steeds na 2/3 dagen en hoezo zo lang kortom waarom word je depi??
Niemand = minder da'n ander en iedereen heeft wel 'n lijk in zijn kast dus what the hack??
Groet Simon

Toegevoegd na 2 uur:
Als men zo dom is om het niete doen of schaamtegevoel,dat bedoelde ik niet,vergeleek't & mijn beleving destijds (handkarde vanaf 4sure mijn 5e al) en nu en snapte/herkende het probleem niet maar ik denk dat GerdaMarie de juiste diagnose stelt en helemaal gelijk heeft ons lichaam is in feite 1 groot chemisch proces en kijk op haar website : dat is geen gelul in de ruimte : zij weet van de hoed en de rand en beschrijft oorzaak ,gevolg en remedie.
Alle geluk,
grt simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je schuldig voelt vanwege "religie" dan moet je daar misschien je oplossing in zoeken. Anders houdt niemand je tegen om zo lang met jezelf te spelen, ongeacht hoe vaak jij je er voor nodig hebt om niet depressief te raken. Porno? Er zijn genoeg vrouwen die ook porno kijken, een pikkie naast de deur zoeken. Ben zelf niet op zoek naar een vrouw, maar heb er wel 2 gehad die niet te houden waren en 1 waar op een gegeven moment geen leven meer in zat (na 3 jaar vaste relatie) . Het is jouw keuze, jouw lijf, en depressie vermijden door het wél te doen? Lijkt me nogal makkelijk gezegd maar, waarom niet? Laat niks je tegenhouden in je geluk, al vinger, ruk, neuk je 10 keer per dag! Waarom schuld? en belangrijker... Waarom depressie aanvaarden als masturbatie het voorkomt? Is geen schande, beter dat dan alle misbruikgevallen die nu in het nieuws komen lijkt me? Ben zelf religieus opgevoed maar mijn pa heeft mijn * etje hooguit met zeep gewassen toen ik een baby was. Doe wat JOUW hart je ingeeft. Voel je in ieder geval niet schuldig, dan zou ik me namelijk véél schuldiger moeten voelen met wat ik heb uitgespookt "voor het huwelijk". Ruk er gewoon aan net zo lang als je zin hebt, en als jij BLIJHEID uitstraalt daardoor. Komt er vanzelf iemand die het MET je doet... Dan geef je licht van blijdschap! Succes en voel je niet schuldig, tis jouw lijf man! Tot die tijd doe gewoon waar jij je prettig bij voelt en laat je niet remmen door geloof of zo, staat je eigen geluk in de weg gozer! Als je dusdanig ge frustreert bent, is de kans op verkrachter worden veel groter en ERGER dan 10 per dag aan je "ding" zitten, jouw keuze, jouw lijf, jouw tijd komt nog wel... Homo Hetero, Bi, maakt geen barst uit en tot die tijd gewoon niet schamen. SUPERTROTS dat je de vraag durft te stellen! Jouw lijf Jouw Life! en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inspirerende tekst die je hebt geschreven! Deze tekst kan denk ik veel lezers geruststellen die onzeker zijn en zich schamen. Zelf ben ik zonder geloof opgegroeid en gelukkig in geen enkele manier belemmerd ben op seksueel gebied, toch wordt ik er vrolijker van als ik jou stuk lees. Bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thank you very much!
Vaker masturberen, een vriendinnetje zoeken of naar de dokter gaan om antidepressiva en/of psychotherapie te vragen. Kan in een groep, gezelliger en misschien ontmoet je wel een vriendin of alleen met een therapeut(e) als je te verlegen bent.

Er zijn bij de drogist ook middelen te koop die depressiviteit verminderen, zoals Sint-Janskruid. Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het vrijen en dus ook na masturbatie komt een extra dosis (lichaamseigen) stof Endorfine vrij. In een nummer van Quest (solo-sex) stond dat bij het vrijen 3 x zoveel endorfine vrij komt dan bij masturbatie. Mensen die om wat voor reden ook geen relatie (kunnen/willen/durven) hebben, vinden in solo-sex een mogelijkheid om toch dat "geluks-hormoon" te voelen in hun lichaam en zo een ontspannen en tevreden gevoel te krijgen. Uit jouw vraag lees ik meer dat je jezelf zorgen maakt over het op peil houden van je welbevinden. Zelf heb je één (tijdelijke) oplossing gevonden, maar dit is niet langwerkend en afdoende.
Mijn advies is om dit bespreekbaar te maken met je huisarts.
Als jouw solo-sex de enige manier is om je tijdelijk goed te voelen is dat een hele wankele basis voor jouw verdere ( en ik hoop een lang en gelukkig) leven.
Onderstaand artikel sluit perfect aan bij jouw verhaal.
Succes.