Ik ben lesbisch maar hoe ontmoet ik een vriendin?

Ik ben 16 jaat en erachter gekomen dat ik op meisjes val. Ik ken alleen niemand anders en nu zou ik graag een vriendinnetje willen, maar hoe ontmoet ik iemand? Het zal niet makkelijk via school gaan (niemand is echt openbaar uit de kast die ik ken) en naar bijv homobars wil ik ook niet zo graag. Al helemaal niet alleen, maar vriendinnen van mij willen daar niet mee naartoe. En je hoort het natuurlijk ook wel via internetsite's, maar dat lijkt me ook niet echt iets. Ik wil liever iemand persoonlijk ontmoeten en leren kennen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je lesbisch sexueel of gwn??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je 'sexueel of gwn'? Het woord 'lesbisch' is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik snap je ook niet helemaal. Ik ben gewoon lesbisch...

Antwoorden (8)

Ga naar een club of kom naar jan van de nootstraat 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch een sexclub?
Je zou holebi feestjes en evenementen kunnen bezoeken of kijken of je kunt helpen bij zo'n feest. Al werkende kun je dan dus mogelijk contact maken met een leuk, aantrekkelijk meisje of desgewenst een manwijf met zo'n blockhead kapsel en tuinbroek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt niet naar homo-bars en ook niet via internet. Dan wordt het wel een beetje moeilijk, want dan zou je het moeten hebben van je directe omgeving. Maar zoals je al zegt, is daar niemand echt uit de kast.

Misschien heb je ook een verkeerd beeld van homo-bars. In Utrecht bijvoorbeeld heb je "De Roze Wolk". Hier komen lesbische, homo én hetero mensen, al is dat in mindere mate. Zeer gemeleerd publiek dus, en reuze gezellig hoor.

Misschien is er ook zo'n bar of club bij jou in de buurt. Er zijn op internet wel genoeg forums waar je collega dames vindt, die hetzeldfe probleem hebben. Misschien kan je daar bijvoorbeeld een chatcontact opdoen, al is voorzichtigheid hierin natuurlijk geboden. Spreek nooit af met iemand van internet die je niet kent!!! En denk je het te kunnen vertrouwen, neem dan altijd iemand mee of spreek af op een openbare plek, en ga nooit met iemand mee.

http://ikbenlesbisch.web-log.nl/

In België hebben ze een speciale jeugdvereniging. Misschien heb je er wat aan. Het is vrij moeilijk hier iets van te vinden in nederland deze is de enige die ik vond voor jongeren

http://www.outway.nl/website/Mainpage/Mainpage.php

Voor de rest bestaan er wel heel veel belangenverenigingen, datingsites enzv. Maar vooral gericht op volwassenen :-/

Hoop dat je er wat aan hebt, en wens dat je gauw een keer je eerste vriendin krijgt ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je tips! Ik ga meteen even op die site's kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Roze Wolk? Is hij dan weer open? Het laatste dat ik weet is dat hij in 2006 faillit is gegaan!
Als je echter op zoek naar de liefde gaat is dat moeilijk. En als je niet de homobars gaat of aan datingsite doet. Wordt het ook al wat lastiger. Als je naar leuke club of sport gaat kom je zonder dat je weet toch wel mensen tegen alleen praten ze er niet openlijk over. Je zal toch de stappen moeten nemen of wachten tot er wel iemand er openlijk is voor uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen bij het COC bij jou in de buurt. Er zijn meestal ook jongerengroepen, een soort vereniging binnen de vereniging waar je mensen kunt leren kennen zonder dat een relatie vinden per se het doel is. Op die manier kun je veel meer lesbische meisjes leren kennen, en daar kán dan dat meisje tussen zitten op wie jij valt.

Wat misschien ook iets is, zijn de PANN-feesten. Dit zijn feesten voor homo-, bi-, lesbische én heterojongeren. Ik ben er zelf geweest en het is ook echt mijn ervaring dat er een mix rondloopt. Dus misschien willen je vriendinnen daar wel mee naartoe. De thuisbasis van PANN is in Utrecht, maar de feesten gaan ook 'on tour' in andere steden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn mening wordt er onder alternatieve jongeren (denk aan emo's, punkers, gothic maar ook skaters en andere alternatieve jongeren die niet per se ergens bij horen) openlijker over dit soort onderwerpen gepraat en worden 'zulk soort mensen' eerder geaccepteerd. Ik heb natuurlijk geen idee wat voor type je bent, maar het zou een optie kunnen zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja voor mannelijke homo's is dat volgens mij makkelijker dan voor lesbiennes. Ik ga zelf wel eens naar een homobar met een vriend van me (hij is gay), daar zijn vooral veel mannen of echte potten (met kort haar, beetje mannelijk). Ik weet niet waar je op valt, maar met 16 denk ik niet dat je dat leuk vind. Is ook nog oud voor je, jonger dan 18 zie je ze niet.

Je kan ook naar een groot homofeest gaan: de Gaypride, Pan Utrecht (iedere maand), roze maandag, etc... Hier willen je vriendinnen vast wel mee naar toe. Er komen heel veel hetero's maar je hebt als lesbo ook genoeg kans om te scoren... Het is meer een grote gezelligheid, dan een kleine kroeg waar iedereen kijkt naar 'nieuw vlees'.

Daarnaast kan je ook eens kijken op gay.nl . Dat is een soort hyves voor homo's. Geen datingsite, maar een vriendensite dus. Als je op vrouwen valt is het geen slecht idee om als tussenstap eerst wat homovrienden te maken voor je een vriendin wilt. Ik val zelf niet op vrouwen, maar ik ken veel lesbiennes via die homovriend van me. Als je er wat meer kent heb je ook nog keuze:). Je moet het namelijk niet meteen met de eerste de beste lesbo nemen die je tegen komt.

Toegevoegd na 3 minuten:
oh ik zit net te kijken en ik geloof dat gay.nl niet echt een aanrader is. Het is wel gewoon een vriendensite, maar ik zie alleen mannelijke profielen. Je kan proberen daar vrienden te maken natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap precies wat je bedoeld. Ik zelf weet ook pas een maand dat ik op vrouwen val en zou dit graag ook willen uitzoeken. Zou je het leuk vinden om privé te berichten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja lijkt me leuk! Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 18 en jij??