ik heb een surinaamse man die beweert by hoog en laag dat hun cultuur geen penopauze heeft nou uit ervaring zeg ik jawel maar klopt dat is dat in elke

is bij de surinaamse cultuur ook spraken van meno pauze bij de man of kent men dat daar niet of wil men dat niet weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Is in het algemeen niet te zeggen omdat dit een verschijnsel is dat heel persoonlijk bij individuele mensen hoort en niet zozeer cultureel bepaald is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zes jaar in Sranan gewoond en gewerkt, en uit mijn ervaring blijkt alleen maar dat surinamers vaak rare denkbeelden hebben over zichzelf en hun land. Ik had altijd de grootste moeite om mij in gezelschap te redden uit opmerkingen: 'Suriiname heeft het lekkerste eten ter wereld', 'Surinaamse vrouwen zijn exceptioneel mooi', 'Surinaamse mannen zijn zo potent' Dat klopt gewoon allemaal niet. Ik antwoordde dan altijd, dat het Surinaamse eten niet bestaat, dat de Surinaamse vrouw niet bestaat, dat de Surinaamse man even potent is als wie dan ook. Want Suriname bestaat niet: creolen: ja, hindoestanen: ja, javanen: ja, chinezen: ja, boeroes: ja, surinamers: nee. Suriname is sterker verdeeld dan Amsterdam West of de Bijlmer.
Verdeeld in groepen, die elkaar allemaal minachten, de politiek verloopt ook via de raciale lijnen.
De enige Surinamer is de moksi, maar die is niet raszuiver en dus niet van konstante samenstelling uit de lokale genenpool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk is dat daar ook...
surinamers en antilianen menen dat er niets met hun gebeurt..
maar omdat het een heel trots volkje is, willen ze t niet weten..