als er een verandering in geest je optreedt, een ontwikkeling, betekent dat dat je leven naar een hoger niveau tilt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is me niet duidelijk wie wat nu optilt. Kan je jouw vraag toelichten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het over verlichting?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie vraag, een beetje duister welke richting je op wilt ? Wat bedoel je met "een verandering in geest je optreedt ? Hoe komt die verandering tot stand ?
Cryofiel
13 jaar geleden
Dementeren is ook een verandering in geest. Ik kan me niet voorstellen dat die verandering je leven naar een hoger niveau tilt.

Antwoorden (6)

Dat ligt er maar aan wat voor ontwikkeling er optreedt. De kans is wel groot dat een ontwikkeling je leven zal veranderen maar dat hoeft niet perse naar een hoger niveau te zijn. Niet alle ontwikkelingen zijn een verbetering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verandering in je geest hoeft natuurlijk niet meteen een verbetering te zijn, een psychose is ook een ontwikkeling, mar denk niet dat je leven er beter van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad een psychose is ook een verandering, maar zelfs een verandering ten goede, hoeft niet altijd je leven op een hoger plan te tillen.
je geest is een middel om een kwaliteit van leven te bereiken. als het middel verbetert, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat het ook beter wordt gebruikt. je zult het er dus wel iets mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je wat er veranderd is in je geest. Wat voel je of weet je?
Wat versta je onder geest en een leven wat naar een hoger niveau gaat. Omdat de vraag meer vragen oproept, kan ik er geen antwoord op geven en ik wil er ook objectief op antwoorden.
Is de vraag bedoeld voor een spiritueel antwoord, dan nog heb ik onvoldoende informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verandering in geest hoeft niet altijd een goeie ontwikkeling te zijn, ken ook een ontwikkeling naar een lager niveau zijn.Hangt er vanaf waar je je mee bezig houdt. Geestelijke ontwikkeling? experimenteren met Drugs? Psych.aandoening?yoga? enzv enzv.Mischien de vraag iets uitbreiden of nadere toelichting?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer de aboriginals 'gegroeid' zijn, verder ontwikkeld, dan pas vieren hun hun 'verjaardag', dus dat kan zijn na maanden maar ook pas na jaren. mooi hé.

ik vat jou vraag op als persoonlijke ontwikkeling en groei in het leven en dan zeg ik ook, je bent naar een ander niveau/level gegroeid.