Wat voor zorg is er vanuit de WMO voor mensen met borderline?

10 maanden geleden
in: Psyche
ronron1212
10 maanden geleden
welke zorg zou er dan moeten zijn?

Antwoorden (1)

Er is geen speciale zorg voor mensen met borderline. Het hangt ervan af hoe zeer je door een stoornis beperkt wordt in je dagelijkse leven.
Je komt in aanmerking voor een Wmo-voorziening als je voldoet aan de volgende voorwaarden:
• Je bent niet meer zelfredzaam en je kunt niet meer meedoen in de samenleving omdat je een aandoening of een beperking hebt. Of omdat je langdurige zorg nodig hebt.
• Je hebt geen of onvoldoende mogelijkheden het zelf op te lossen.

Voorbeelden van zorg die je zou kunnen krijgen:
• individuele begeleiding;
• beschermde woonplek;
• dagbesteding op maat;
• ondersteuning van mantelzorgers;
• boodschappendienst;
• een ontmoetingsruimte voor mensen die eenzaam zijn.
SimonV
10 maanden geleden