Krijg ik het vergoed van de verzekering als ik in België naar de psychiater ga?

Krijg ik het dan vergoed als ik in Nederland verzekerd ben?

een jaar geleden
in: Psyche
2.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Hangt van je verzekeraar af.
Als zij daar afspraken over gemaakt hebben.

Antwoorden (1)

In principe wel, maar alleen als je een aantal dingen van te voren goed regelt.
- Zorg voor een doorverwijzing, bijvoorbeeld via je huisarts. Op eigen houtje een afspraak maken met een psychiater of psycholoog wordt niet vergoed, ook in Nederland niet.
- Neem van te voren contact op met je zorgverzekering. Psychologische zorg is planbare zorg en daarvoor heb je van tevoren schriftelijk toestemming nodig van je zorgverzekering om voor behandeling naar het buitenland te gaan.

Geestelijke gezondheidszorg valt onder het basispakket, ook als je ervoor naar het buitenland gaat. Dat betekent dat het ten koste gaat van je eigen risico. Heb je een uitgebreid aanvullend pakket, kijk dan in je polisvoorwaarden welke extra dekkingen er eventueel van toepassing zijn of neem contact op met je zorgverzekering om dit na te vragen.
een jaar geleden