ik tril wanneer ik bijvoorbeeld een glas aanneem hoe dit komt weet ik niet, weet iemand raad?

Ik heb vind ik iets héél raar en kan maar niet achterhalen waar ik dit vandaan heb....Ook mijn psychiater noch huisarts heeft hier een antwoord op kunnen geven maar als ik iets van iemand moet aannemen een glas of een sigaret bijvoorbeeld dan kan ik dit om een of andere reden niet! Plots blokkeert mijn lichaam en hoe ik ook mezelf probeer te dwingen, en als het dan al eens lukt tril ik haast helemaal. Ook voel ik angst snap het echt niet weet iemand hier raad van waar dit komt en wat ik er aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Maakt het uit wie die ander is? Of is er geen verschil tussen een vreemde en een geliefd familielid?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij familie heb ik dit inderdaad minder of niet, maar bij mijn beste vriendin of mijn partner dan weer wel!!
Amadea
10 jaar geleden
Misschien heb je wat aan dit artikel: http://www.lydiavanderweide.nl/vriendin/artikel.php?pArt=029
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij hebt mij hier hardstikke mee geholpen dit is inderdaad hét antwoord, enkel nog maar lezen dat ik niet dé enige ben maakt mij echt opgelucht!! Bedankt!!

Antwoorden (2)

Bij het beetpakken van iets, moet je niet teveel kracht zetten (dan gaat het stuk) en niet te weinig (dan valt het). Als je er meer dan de gemiddelde persoon mee zit als iets valt, kan het beetpakken daardoor meer spanning met zich mee brengen. Dat kan voor trillen zorgen.

Het roken wat je doet heeft o.a. deze negatieve effecten: al je lichaamsdelen worden aangetast en presteren minder. Dus ook die lichaamsdelen (hersenen, spieren) die verantwoordelijk zijn voor het goed kunnen inschatten hoeveel kracht je moet zetten om iets beet te pakken.
Verder zijn rokers angstiger dan niet-rokers. (Ondanks dat het roken tijdelijk enige ontspanning met zich mee kan brengen; maar dat heeft te maken met het bevredigen van de verslaving.) Je kan een angststoornis krijgen van roken (google/wiki er maar eens op). Je zelfvertrouwen* heeft daar onder te lijden.

De huisarts had kunnen zeggen: stop eerst maar eens met roken. Daarna zien we verder.

Verstokte rokers horen het niet graag en handelen er nog minder na (je bent tenslotte verslaafd), maar als er íets is wat veelvuldig voorkomt en wat veelvuldig de mensen (half) ziek maakt, is het roken. Na het stoppen duurt het zo'n 7 jaar voordat alle (inclusief vele door roken beschadigde) cellen in je lichaam geregenereerd zijn en je lichaam weer grotendeels gezond is. Uitgezonderd eventuele blijvende/chronische schade die gedaan is door het roken. Echter, vèr voordat die 7 jaar om zijn, begin je je al veel fitter en gezonder te voelen omdat veel cellen zich al eerder dan die 7 jaar vernieuwd hebben.
Vermijd na het stoppen ook meeroken. 'Meerook' veroorzaakt 5x meer schade bij een niet-roker dan bij de roker zelf. Hoe dat kan stond niet in het onderzoek, maar ik vermoed dat dat is omdat 'in het beginstadium' (inzake de symptonen van tabaksrook) vooral het oppervlak (huid, keel, longen, etc.) van een gezond lichaam aangetast wordt door het roken; en bij een roker ìs dat al voor een groot deel aangetast (qua verschijnselen die worden veroorzaakt voor het roken, dan)**. Bij een niet-roker is dat 0%; maar rook je dan mee dan zijn er dus ook veel meer gezonde cellen aanwezig die aangetast kunnen worden.
**: Of een door tabaksrook kapot gemaakte cel nu nòg een keer kapot wordt gemaakt of niet, maakt niet veel uit.

*: Inzake het zelfvertrouwen zal het trouwens helpen mensen (meer) in de ogen te kijken (niet overdreven lang). En mensen zonodig groeten. Zaken die vaak niet gebeuren bij mensen met wat minder zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
Van mij een min. Terwijl ik zelf een fervente rookster was en nu 13 jaar niet meer rook. Je bent blijkbaar een zeer antirook mens. Maar wat jij allemaal beschrijft over het roken kán op sommige rokers slaan maar is erg generaliserend. Daarbij zou het heel misschien mógelijk meehelpen dat je trilt als je rookt. Maar verreweg de meeste rokers trillen niet. Dus dat gaat gewoon niet op.
Ik denk dat het komt door stress door slecht slapen bijvoorbeeld. Maar het kan komen door een begin van een spierziekte of nog iets anders. Ik zal gewoon extra veel relaxen en als er dan niks verandert gewoon nog een keertje naar de dokter gaan. Groeten