Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe leer ik overwicht tonen in bepaalde situaties?

in bepaalde situaties moet ik overwicht tonen hoe kan ik dat leren.Ik weet en hoor van sommige dat je je zelf moet zijn.Helaas kan dat niet in elke situatie in het leven.En moet je je even bij sommige situaties.Zoals een sollicitatie toch even wat dingen bijleren en dat is oa overwicht tonen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het belangrijkst is rustig zijn en zorgen dat je weet waar je over praat. Als dat niet lukt omdat je bijvoorbeeld toch zenuwachtig bent en bijv. een black-out krijgt of echt het antwoord op een vraag niet weet, wees dan niet bang om dat toe te geven. Dat laat zien dat je weet wat er gebeurt in jezelf en hoe je een dergelijke moeilijke situatie op moet lossen. Dat toont heel zelfbewust. Ga vooral niet zitten bluffen of jezelf zitten overschreeuwen omdat je onzeker bent. Daar prikken mensen (en zeker een sollicitatiecommissie) direct doorheen.

Op het moment dat je onecht overwicht wilt laten zien, val je snel door de mand want jouw lichaamstaal zegt altijd meer dan jouw mond en je hebt vaak niet in de gaten hoe die lichaamstaal is. Mensen hebben dit bijna altijd in de gaten en dan werkt het juist in jouw nadeel. Waar je wel aan kunt werken en wat nog veeeel belangrijker is, is dat je van harte vertrouwen in jezelf hebt. Vandaaruit laat je jezelf echt zien en dan ben je jezelf. Daarmee geef je jezelf het grootste gewicht. Het vraagt wel voorbereiding en investering in je zelf. Stap niet in de valkuil om jezelf zwaarder voor te doen dan je bent. Het is dan alleen maar een kunstje die snel wordt doorzien en doorgeprikt. En weet je hoe het voelt om door de mand te vallen? Dat maakt juist onzeker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100