Ik weet dat Bob Dylan lijdt aan een vorm van autisme..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Albert Einstein schijnt het te hebben gehad, maar zeggen ze van alle mensen die 'ze niet begrijpen'. Vaak zijn het mensen met een lijkt wel bijna ongelimiteerde intresse in een onderwerp. Daar weten ze dan ook alles vanaf en sociaal zijn ze misschien soms wat 'anders', alhoewel dit 'anders' ook 'normaal' kan zijn...als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er van uitgaande dat je de 'positieve' variant bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja beweer ik dat het waar is ?
Autisme is een erg breed begrip. Ik vond deze lijst op het www
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bill Gates heeft autisme, het syndroom van Asperger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia heeft een hele lijst, met daarbij wat correcte kritische kanttekeningen, zoal dat zelfdiagnose nogal eens voorkomt bij vooral Asperger, en dat soms artsen soms sneller geneigd zijn de diagnose te stellen om bepaalde hulp of begeleiding op school toegankelijk te maken. Ook zijn er veel historische figuren waarvan regelmatig gezegd wordt dat ze autistisch zouden zijn, maar daar moet je nie teveel waarde aan hechten. Autisten zeggen dat Einstein autistisch was, ADHD'ers zeggen dat hij ADHD had, en zo zijn er nog wel meer groepen die dit soort figuren 'claimen'. Bij sommige mensen is de diagnose redelijk plausibel, maar zonder evaluatie door een deskundige valt er gewoon weinig over te zeggen.

Kijk op http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_people_with_autism_spectrum_disorders voor een lijst inclusief bronnen.