Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan ik mijn zenuwen voor dit gesprek verwerken?

Hallo

Morgen heb ik dus twee gesprekken over het zelfde onderwerp, mijn thuissituatie, waar ik al eerder over heb geschreven.
Maar morgen is het dus zo ver, ik ga praten met verschillende mensen.

Eerst heb ik een gesprek met mijn ex mentor, het gaat namelijk niet zo goed met mij.
Ongeveer 3 kwartier tot een uur.

Dan heb ik morgen ook nog een gesprek met mijn echte mentor en nog een docente die met me mee gaat voor vertrouwen.
Dit duur ongeveer 2 uren.
In dit gesprek moet ik dus vertellen wat er allemaal rond mij speelt en heeft gespeelt.
Echt een lang verhaal en we zijn dan nog niet eens klaar in twee uren.
Daarom gaan we volgende week weer door.

Deze twee gesprekken zijn allebei verschillend en ik ben echt super zenuwachtig.
Ik praat niet graag over mij en mijn problemen en morgen heb ik daar twee zware van.
Ik weet echt hoe ik ze allebei moet overleven?
Zo zwaar zijn ze, het nadeel is dat ik het alleen weet samen met mijn docenten.
Dat maakt mijn zenuwen alleen maar erger.

Heeft iemand tips voor mij en mijn zenuwen?
Zodat ik deze zware gesprekken door kom?
En er niet aan hoef te denken?

Hartstikke bedankt!

Groet Jikster :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jouw vraag : Hoe kan ik mijn zenuwen voor dit gesprek verwerken? Mijn antwoord : schrijf het allemaal op een brief ie wat je kwijt denkt te kunnen of schrijf op dat je gestrest bent en het moeilijk vindt om over jou verhaal te praten. ( ik ben erg gestrest hiervoor ,vind het moeilijk om te praten ) Geef dat morgen of vandaag aan die personen zodat ze zelf beginnen met vragen te stellen dan heb je de kans om te kunnen antwoorden. Een verhaal ( verleden ) zomaar 1 2 3 vertellen is heel moeilijk en zwaar ( ervaring ) wat je ook kan proberen : denk dat het spannend is in plaats dat je zenuwachtig bent... dus denk het is eigenlijk wel spannend dat geeft een rustig gevoel en kan je makkelijk accepteren dat je die gesprekken aan moet gaan. heel veel sterkte

Denk goed aan de stelling: Men vreest het meest de angst die men vreest.... Ik denk dat vandaag gewoon even niet zo leuk gaat worden. Als je het in huis hebt zou je een (homeopathisch) kalmeringsmiddel kunnen nemen. Wat ik zou nu zou doen is een paar sportschoenen aan en naar buiten, rennen of wandelen maar dan wel in stevig tempo. Proberen even goed moe te worden. En dan denkt: nog 24 uur en het is voorbij. Ik heb wel een VRESELIJK opgezien tegen een behandeling van de tandarts (die duurde ook 2 uur of zo) maar op een mensen leven is het niks en ondertussen al weer jaren geleden. Maar ja, jij staat er nog VOOR. Sterkte

Heel veel succes!!! Er zijn pilletjes te koop bij de drogist waar Valeriaan in zit. Hier word je rustig van en het wordt ook weleens gebruikt als mensen erg nerveus zijn voor bijvoorbeeld afrijden. Probeer vooral rustig te blijven en rustig te ademen. En denk aan morgenavond, dan is alles lekker voorbij en heb je het gehad!

ga iets doen, bijvoorbeeld je kamer opruimen, een film kijken, een stuk fietsen, zodat je afgeleid bent, bezig zijn is de beste therapie

Misschien helpt het je om te bedenken dat die mensen het beste met jou voor hebben en er zijn om jou te helpen. En dat je eindelijk eens rustig de tijd krijgt om je hele verhaal te doen. Niet te veel piekeren, niet te veel van tevoren al proberen te bedenken hoe je dingen gaat zeggen, het beste is om het gewoon over je heen te laten komen en tot die tijd te zorgen dat je het druk hebt. Als je bang bent dat je belangrijke dingen gaat vergeten of dat je verhaal een warboel wordt, kun je een lijstje voor jezelf maken waarop je puntsgewijs opschrijft waar jij het allemaal over wil hebben en wat je allemaal wil vragen.

Goh meid; ik vind het heel goed van je dat je deze gesprekken aangaat. Bedenk dat het erom gaat dat je je beter zult gaan voelen door deze gesprekken. Ze nemen de tijd voor je en willen je helpen. Wees eerlijk en probeer niet teveel vantevoren te gaan piekeren. Als je vanavond naar bed gaat diep inademen door je neus, adem tot in je buik. Even de adem vasthouden en daarna rustig door je mond uitademen. Ga terwijl je zo ademt in gedachten al je lichaamsdelen langs. Begin bij je linkerhand tot en met je rechtervoet. Waarschijnlijk ben je halverwege dan al in slaap gevallen. En bij de gesprekken morgen eerlijk antwoorden op de vragen die ze stellen. Ze zijn er om je te helpen. Heel veel sterkte morgen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100