ik word zo snel rood de laatste tijd, wat kan ik er aan doen?

Als mn moeder iets vraagt over een jongen of wanneer een leraar iets vraagt, ookal geef ik gewoon het goede antwoord ik word altijd rood!
hoe kan dat? en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Blozen komt vaak door onzekerheid
Wat kan je eraan doen:

- Erachter komen, waar die onzekerheid vandaan komt: wat zijn de redenen, dat je je onzeker voelt?
- Vergroot je zelfvertrouwen, door bijvoorbeeld op te schrijven waar je goed in bent. En eerlijk! Ook de kleine dingen.
- Voel je lekker in je lijf: verzorg je uiterlijk, trek kleding aan die je leuk vindt. Dat maakt, dat je je goed voelt.
- Maak je lijf fit door bijvoorbeeld te sporten
- Stel jezelf haalbare doelen, verleg je grenzen (doe es iets wat je nog niet eerder deed en wees trots op jezelf als het je lukt). Hoe meer je durft, hoe groter je zelfvertrouwen wordt.
- Let op je lichaamshouding: koppie op, schouders ontspannen: assertief!
- Negeer de rode koontjes: velen vinden het charmant staan!

Meer info:
http://www.leerwiki.nl/Onzekerheid_overwinnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er je niet druk om maken.
Je wordt al rood bij de gedachte dat je gaat blozen, als j je eroverheen kunt zetten, bv door er zelf eengrapje over te maken, wordt het minder
12 jaar geleden
Bij de Vereniging van verlegen mensen vind je veel informatie over snel rood worden en blozen en wat je daar aan zou kunnen doen. In het algemeen: spanning en nervositeit veroorzaken een lichamelijke reactie, wat zich bij de een uit door blozen en bij een ander door trillen of ernstig transpireren.
Door regelmatig aan blozen te denken en erover te tobben, zul je steeds meer gaan blozen. Het lichaam gaat dan sneller reageren op je spanning. Gedachten heb je wél in de hand, maar is niet iets wat je snel even kan veranderen. Als je serieus van plan bent om anders over blozen te gaan denken, zul je naar verloop van tijd resultaten boeken.
Het belangrijkste en tevens het moeilijkste is, om geen aandacht meer te schenken aan het blozen. Als je dit een aantal keren hebt gedaan, gaat het lichaam minder snel actie ondernemen.
Probeer dus je aandacht te houden bij hetgeen je aan het doen bent, mocht je gaan blozen dan laat je het gewoon gebeuren.
Anderen mensen hebben het zo druk met zichzelf dat ze een kleurtje waarschijnlijk helemaal niet zo interessant vinden.
Bron en meer informatie: http://www.verlegenmensen.nl of http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/persoonlijk/bloosblunder.htm