Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik word zo snel rood de laatste tijd, wat kan ik er aan doen?

Als mn moeder iets vraagt over een jongen of wanneer een leraar iets vraagt, ookal geef ik gewoon het goede antwoord ik word altijd rood!
hoe kan dat? en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
627

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Blozen komt vaak door onzekerheid
Wat kan je eraan doen:

- Erachter komen, waar die onzekerheid vandaan komt: wat zijn de redenen, dat je je onzeker voelt?
- Vergroot je zelfvertrouwen, door bijvoorbeeld op te schrijven waar je goed in bent. En eerlijk! Ook de kleine dingen.
- Voel je lekker in je lijf: verzorg je uiterlijk, trek kleding aan die je leuk vindt. Dat maakt, dat je je goed voelt.
- Maak je lijf fit door bijvoorbeeld te sporten
- Stel jezelf haalbare doelen, verleg je grenzen (doe es iets wat je nog niet eerder deed en wees trots op jezelf als het je lukt). Hoe meer je durft, hoe groter je zelfvertrouwen wordt.
- Let op je lichaamshouding: koppie op, schouders ontspannen: assertief!
- Negeer de rode koontjes: velen vinden het charmant staan!

Meer info:
http://www.leerwiki.nl/Onzekerheid_overwinnen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er je niet druk om maken.
Je wordt al rood bij de gedachte dat je gaat blozen, als j je eroverheen kunt zetten, bv door er zelf eengrapje over te maken, wordt het minder
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Bij de Vereniging van verlegen mensen vind je veel informatie over snel rood worden en blozen en wat je daar aan zou kunnen doen. In het algemeen: spanning en nervositeit veroorzaken een lichamelijke reactie, wat zich bij de een uit door blozen en bij een ander door trillen of ernstig transpireren.
Door regelmatig aan blozen te denken en erover te tobben, zul je steeds meer gaan blozen. Het lichaam gaat dan sneller reageren op je spanning. Gedachten heb je wél in de hand, maar is niet iets wat je snel even kan veranderen. Als je serieus van plan bent om anders over blozen te gaan denken, zul je naar verloop van tijd resultaten boeken.
Het belangrijkste en tevens het moeilijkste is, om geen aandacht meer te schenken aan het blozen. Als je dit een aantal keren hebt gedaan, gaat het lichaam minder snel actie ondernemen.
Probeer dus je aandacht te houden bij hetgeen je aan het doen bent, mocht je gaan blozen dan laat je het gewoon gebeuren.
Anderen mensen hebben het zo druk met zichzelf dat ze een kleurtje waarschijnlijk helemaal niet zo interessant vinden.
Bron en meer informatie: http://www.verlegenmensen.nl of http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/persoonlijk/bloosblunder.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding