Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik hier aan doen?

Ik kan niet tegen druppende kranen, mensen die chips eten, klokken die tikken, smakkende mensen, enz. enz. Maar ik heb er toch elke dag mee te maken, ik kan helaas niet alles ontwijken. Ik zit er echt mee, leuk vind ik het ook niet. Is hier wat aan te doen, behalve oordopjes dan? Een hutje in de wei heb ik al overwogen, maar dat lukt ook niet. Iets anders misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
800

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hey,

Het klinkt raar misschien, maar ben je al naar een audicien, huisarts of KNO-arts geweest? Je zal misschien denken: 'Waarom? Ik hoor toch niet slecht? Ik hoor eerder te veel!', maar het is mogelijk (LET OP!! Mogelijk! Ik zeg niet dat het zo is :P Ik ben geen arts of iets anders medisch en al was ik dat wel, dan kon ik het nog niet vaststellen met zo weinig informatie) dat je lijdt aan een vorm van hyperacusis. Dit betekent dat je overgevoelig bent voor geluiden, waar de meeste mensen verder geen last van hebben. Kleine dingetjes, als mensen die fluisteren, blaffende honden, spelende kinderen, gerommel van iemand in een besteklade... al die dingen kunnen bij mensen met hyperacusis heeeeeel storend zijn, en vaak zelfs pijn veroorzaken (oorpijn en/of hoofdpijn).

Verder ben ik bang dat je er vrij weinig aan kan doen...Gehoorbescherming, wat je zelf al noemde, kan inderdaad helpen maar dat is vermoedelijk het enige...
Ik zal er zowiezo even mee naar huisarts of audicien (gewoon Beter Horen, Schonenberg, ofzo) gaan om te laten onderzoeken of je al dan niet een vorm van hyperacusis hebt (google het ook eens, en kijk of je je in de symptomen herkent). Hopelijk kunnen hun nog iets doen om je te helpen hierbij....Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)