Wat kan ik hier aan doen?

Ik kan niet tegen druppende kranen, mensen die chips eten, klokken die tikken, smakkende mensen, enz. enz. Maar ik heb er toch elke dag mee te maken, ik kan helaas niet alles ontwijken. Ik zit er echt mee, leuk vind ik het ook niet. Is hier wat aan te doen, behalve oordopjes dan? Een hutje in de wei heb ik al overwogen, maar dat lukt ook niet. Iets anders misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Hey,

Het klinkt raar misschien, maar ben je al naar een audicien, huisarts of KNO-arts geweest? Je zal misschien denken: 'Waarom? Ik hoor toch niet slecht? Ik hoor eerder te veel!', maar het is mogelijk (LET OP!! Mogelijk! Ik zeg niet dat het zo is :P Ik ben geen arts of iets anders medisch en al was ik dat wel, dan kon ik het nog niet vaststellen met zo weinig informatie) dat je lijdt aan een vorm van hyperacusis. Dit betekent dat je overgevoelig bent voor geluiden, waar de meeste mensen verder geen last van hebben. Kleine dingetjes, als mensen die fluisteren, blaffende honden, spelende kinderen, gerommel van iemand in een besteklade... al die dingen kunnen bij mensen met hyperacusis heeeeeel storend zijn, en vaak zelfs pijn veroorzaken (oorpijn en/of hoofdpijn).

Verder ben ik bang dat je er vrij weinig aan kan doen...Gehoorbescherming, wat je zelf al noemde, kan inderdaad helpen maar dat is vermoedelijk het enige...
Ik zal er zowiezo even mee naar huisarts of audicien (gewoon Beter Horen, Schonenberg, ofzo) gaan om te laten onderzoeken of je al dan niet een vorm van hyperacusis hebt (google het ook eens, en kijk of je je in de symptomen herkent). Hopelijk kunnen hun nog iets doen om je te helpen hierbij....Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op een eiland gaan zitten zonder bewoners, er is er zelfs een in nederland op zijn tijd daar kun je te werk als boswachter via rijkswaterstaat. Succes,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijkswaterstaat heeft geen boswachters. Alleen sluiswachters.
ja gewoon je eigen er niet meer aan storen...
dat kan je je eigen ook aanleren, dat leeft een stuk gezelliger...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Waar zit je eigen?
Ik had vroeger hetzelfde en als ik me erg druk heb gemaakt heb ik het nog.
Je moet je leren ontspannen en proberen niet op alles te letten. Dat zal in het begin moeite kosten maar het gaat echt lukken. Concentreer je op iets anders dat je wel leuk vindt en probeer dat andere niet te horen.
Als je veel oefent gaat het steeds beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een MP3 (of 4) of een foon met muziek opzetten?

overgevoeligheid voor (oa) geluiden komt vaker voor.
mensen krijgen spontaan kippenvel als een mogelijke optie bij de naam noemt dus heb er een linkje bij gedaan van mijn eigen label omdat ik het herken.
(gaat ook op voor volwassenen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt ook heel vaak voor bij http://mediatheek.thinkquest.nl/~lld144/veranstaltungen/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt als een bus, het zit allemaal in het autisme spectrum stoornissen gebiedje :O)
Er zou een therapie zijn om de verschijnselen van geluidsintolerantie te verlichten.
Een dergelijke therapie omvat een combinatie van bescherming tegen geluid van buitenaf en het geleidelijk verhogen van de gevoeligheid voor geluid. Deze therapie kan echter tot wel tien maanden duren. Een andere mogelijke behandelmethode is het gebruik van elektronische geluidsonderdrukkende apparaatjes die in het oor worden geplaatst.
Praat er eens over met je huisarts of nog beter met een KNO arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er van uitgaande dat je niet overgevoelig bent voor geluid:

Kán je niet tegen de druppelende kranen, het tikken, enz of irriteert het je?
Als het 'gewoon' irritatie is, vraag jezelf dan af wáárom het je irriteert.
Ik ken mensen die laten zich opfokken door een wc-rol die verkeerd om hangt. Dan denk ik; Get a life! jij LAAT je opnaaien door een simpel pleerolletje!!
Dat is gewoon eigen onvrede die dan wordt geuit via bijv. de wc-rol. Zo kan je op alles wel je eigen lage eigenwaarde/slechte zelfbeeld op botvieren.
Ik denk dat het met irritatie door die geluiden wel eens hetzelfde zou kunnen zijn.
De irritatie komt van binnen uit, dus je doet het zelf.
Dus zou bewustwording en acceptatie van je eigen 'ik' een goede stap zijn. Weet waarom je er niet tegen kunt, zie in dat het zonde is van je energie, dat JIJ degene bent die er iets aan kan doen.