Voor welke oogafwijkingen en oogziekten werkt de Bates methode?

De Bates methode is een methode om je ogen te trainen
om zonder bril scherper te kunnen zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat gebeurd er als je stopt met de Bates methode
worden je ogen dan weer slechter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is uitgebreid onderzoek naar geweest dat de Bates methode niet werkt tegen oogafwijkingen dan wel oogziekten.

Het beste antwoord

Geen ziektes, maar gewoon tegen ogen waarmee je geen opimaal zicht hebt. Zowel voor mensen die verweg nie goed kunnen zien als voor mensen die dichtbij niet goed kunnen zien.

Toegevoegd na 1 uur:
Je moet de methode blijven gebruiken voor blijvend resultaat.