Wat is het verschil tussen witte paracetamol en met een capsule?

Wat is het verschil tussen witte paracetamol en met een capsule? Soms heb je paracetamol die als een 'massieve pil' wit geperst is; maar ook in de vorm van een vrij grote capsule/huls met poeder erin. Wat is het verschil? Is dit 'gevaarlijk'?

2 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Een capsule lost in je lichaam sneller op dan een gewoon wit pilletje en daardoor werkt die medicijnvorm eerder. De werkzame stof is in beide vormen hetzelfde. Maar een pilletje is gemakkelijker in te nemen. En het zou mogelijk kunnen zijn dat iemand een allergische reactie krijgt op ingrediënten van de gelatine capsule. Gevaarlijk kan je dat echter niet noemen, het is een algemeen gebruikte pijnstiller.
Amadea