Kent iemand natuurlijke middelen tegen stress?

Ik ben de laatste tijd erg gestresst en moet van de dokter alprazolam nemen. Ik heb dit al in het verleden genomen en voelde me er heel zwak door. Kent iemand natuurlijke middelen tegen stress?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.9K
Pieterke
3 jaar geleden
Valdispert is op natuurlijke basis en werkt bij de meesten heel goed. Te koop bij de drogist en apotheek.

Antwoorden (3)

Yoga kan heel goed helpen bij stress. Natuurlijker kan het niet.
3 jaar geleden
Een natuurlijk kruidenmiddel is Valeriaan.
Het werkt licht rustgevend.
Bij nervositeit, stress en spanning en bij slapeloosheid.
Hoe het precies werkt is niet bekend. Het werkt ook niet bij iedereen. Als u na 1 of 2 weken geen verbetering merkt, kunt u het best uw arts raadplegen. De eerste 2 uur na inname kunt u wat slaperig zijn. Rijd geen auto, als u hier last van heeft.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Plus.Valeriaan is al een heel oud middel, kreeg het soms al als kind als ik ergens erg zenuwachtig voor was. Het werkte bij mij goed. Ik vond het wel vies smaken.
Valdispert werkt ook vaak goed. Is (ook) van de wortel van Valeriana officinalis
Beetje afgezaagd antwoord misschien, maar werkt bij mij erg goed: sporten (rennen, fietsen) en wandelen in de natuur.
Voor beter slapen kan volgende werken.
https://www.youtube.com/watch?v=A5dE25ANU0k&t=182s
Toegevoegd op 20 augustus 2020 17:20: bron, tekst