Valdispert bevat valeriaan, dat net als notrilen werkt op het centraal zenuwstelsel.
Het is dus ZEER ONVERSTANDIG om zelf te gaan experimenteren zonder met de specialist te overleggen.
Nortriptyline, de werkzame stof in Nortrilen, is bedoeld voor de behandeling van depressies. Bij depressieve patiënten is er vaak een tekort aan bepaalde chemische stoffen in de hersenen, zoals serotonine en noradrenaline. Deze stoffen worden neurotransmitters genoemd. Ze zorgen voor de prikkeloverdracht tussen zenuwcellen in de hersenen, waardoor deze zenuwcellen met elkaar kunnen communiceren. Antidepressiva kunnen dit tekort opheffen en zo de depressieve toestand van de patiënt verbeteren.