Hoe gevaarlijk is Ritalin (het helpt mij sinds een week enorm en slik nu 25 mg verdeeld over de dag)?

Ik ben vrouw, 66kg en 1.70.
2x 5mg was mij voorgeschreven vorige week maar dat werkte totaal niet.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
Antoni
4 jaar geleden
In de bijsluiter staat veel informatie over hoe gevaarlijk het is. Lees de bijsluiter eens, als je dat nog niet hebt gedaan, zo raad ik je aan. Informeer anders eens bij je huisarts of bij de apotheek welke gevaren zijn verbonden aan het gebruik van Ritalin.

Antwoorden (2)

Misschien heeft het even tijd nodig. Ik zou niet meer innemen dan voorgeschreven.
Of vraag eerst advies.
4 jaar geleden
Indien jij kortwerkende ritalin slikt, kan ik me voorstellen dat 2X5 mg niet helpt.
Kortwerkende slik je normaal toch 3X per dag om het effect op peil te houden.

Verder is 2X5 mg, dus 10 mg per dag een zeer lage dosis.

Maak even een afspraak met de behandelend arts.
Misschien is het handiger om langwerkende te vragen (werkt ongeveer 12 uur).
Indien je kortwerkende blijft slikken, vraag dan om zeker 3X per dag een hogere dosis.

Verder kan het wel zijn dat niet alles vergoed wordt door de verzekering. Neem dit ook mee.

Wat is slecht en gevaarlijk?
Je bent niet de eerste en enige die het slikt.
Als het middel de kwaliteit van jouw leven verbetert, zou ik het nemen.
Ik ken door mijn beroep heel veel mensen die het slikken. Zonder medicatie functioneren zij bijna niet. Het lijken vaak hele andere mensen. Zelf geven ze ook aan zich veel beter te voelen met medicatie.

Succes!
Toegevoegd op 27 mei 2019 14:43: bron