Hoeveel temesta kan ik per week nemen zonder risico op verslaving?

6 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Benzodiazepinen remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, waaronder vitamine B, waardoor ze je afhankelijk kunnen houden. Hoe snel dat gaat zou ik niet weten.

Antwoorden (1)

Als je lorazepam (dat is de werkzame stof van Temesta) dagelijks gebruikt kun je er afhankelijk van worden. Het is dan moeilijk te stoppen met het gebruik. Neem je het als slaapmiddel in? Dan kun je dat het beste af en toe doen, bijvoorbeeld eens in de 3 dagen. Want als je het bijna elke nacht slikt dan is het effect na enkele weken weg. Bij dagelijks gebruik gedurende meer dan twee weken heb je kans op 'ontwenningsslapeloosheid'. Als je het slechts enkele dagen achter elkaar hebt geslikt kun je daar in één keer mee stoppen. Er treden dan over het algemeen geen ontwenningsverschijnselen op.
Amadea