Welke niet stimulerende medicijnen bestaan er die gebruikt worden voor behandeling ADHD?

Ik ken alleen de Uppers zoals Ritalin/Concerta/Methylfenidaat maar vraag me af welke niet stimulerende medicijnen er bestaan....Strattera is daar één van heb ik net gevonden....

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Reddie
6 jaar geleden
Je bedoelt dus medicijnen die niets doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie: eerst even lezen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Atomoxetine
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
CBD-olie/pasta schijnt goed te werken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja maar ik bedoel medicijnen...CBD Olie is lekker om op te slapen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind het verstandig om CBD wel als een echt medicijn te zien.
Goed spul, maar omdat het werkt, zitten er ook (kleine) nadelen aan en zijn er wisselwerkingen met andere medicatie. Het is niet voor niks dat ze bezig zijn om het te synthetiseren, zodat ze het duur onder patent kunnen verkopen, helemaal als ze natuurlijke CBD olie kunnen verbieden.

Het beste antwoord

Strattera is het enige niet-stimulantium dat geregistreerd is voor de behandeling van ADHD. Verder zijn er mensen die zeggen baat te hebben bij bepaalde voedingssupplementen of het gebruik van cannabis. Off-label wordt soms gebruik gemaakt van bijvoorbeeld bèta-blokkers of antidepressiva, met name SNRI's zoals bupropion of mirtazapine. Voor zover mij bekend is van dergelijke middelen nooit bij grote groepen mensen het effect aangetoond volgens de gangbare wetenschappelijke standaarden, maar op individueel niveau zouden er effecten kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ben inmiddels dit tegengekomen....Bupropion (Wellbutrin) imipramine (Tofranil) amantadine Dixarit Strarrera die laatste twee kreeg ik net via mail binnen van het GGZ