Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welke niet stimulerende medicijnen bestaan er die gebruikt worden voor behandeling ADHD?

Ik ken alleen de Uppers zoals Ritalin/Concerta/Methylfenidaat maar vraag me af welke niet stimulerende medicijnen er bestaan....Strattera is daar één van heb ik net gevonden....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Strattera is het enige niet-stimulantium dat geregistreerd is voor de behandeling van ADHD. Verder zijn er mensen die zeggen baat te hebben bij bepaalde voedingssupplementen of het gebruik van cannabis. Off-label wordt soms gebruik gemaakt van bijvoorbeeld bèta-blokkers of antidepressiva, met name SNRI's zoals bupropion of mirtazapine. Voor zover mij bekend is van dergelijke middelen nooit bij grote groepen mensen het effect aangetoond volgens de gangbare wetenschappelijke standaarden, maar op individueel niveau zouden er effecten kunnen zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100