ik wil graag aan de pil, maar mijn moeder slikt bloedverdunners kan dit?

ik wil dus aan de pil, de dokter heeft me het meegeven. maar wil nog wel bloedprikken omdat mijn moeder een aantal jaar geleden een trombose heeft gehad. hij zegt dat ik alvast kan beginnen mer slikken. is dit wel handig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is verstandig dat je arts toch even wil controleren. Blijkbaar heeft je moeder een bloedstollingsprobleem. Hier is een erfelijke aanleg voor. Wat wil zeggen dat als je moeder het heeft de kans er is dat jij die gevoeligheid ook hebt.
Ook is het zo dat bepaalde pil-soorten deze in de hand werken.
Zelf neem ik ook bloedverdunners al 2 jaar. Dit door een longembolie. Ik moet de bloedverdunners voor de rest van mijn leven nemen.
Maar ik neem ook een anticonceptiepil namelijk cerazette.
Dit is een mini-pil (doorpakpil)
En bevat slechts 1 vrouwelijk geslachtshormoon namelijk progestageen. Bij deze pil is de kans kleiner dat je erdoor een trombose ontwikkelt.
Maar voorzichtigheid is geboden want iedereen is anders.
Je kan dit vragen aan je arts.
Je kan gerust beginnen slikken als je arts dit zegt. Maar als je zelf even wilt afwachten tot je de resultaten hebt van je bloed. Dan kan je beter wachten. Beter wachten dat jezelf gek zitten maken van de zorgen.
Maar het kan niet kwaad.
Het wilt ook niet zeggen omdat je moeder het heeft gehad dat jij het ook zal hebben.