Mag ik melatoline tabletten meenemen in het vliegtuig naar Engeland?

Omdat ik een slechte slaper ben slik ik sinds kort melatoline tabletten van het met Sleepz (gewoon te halen bij de drogist). Mag ik deze 'gewoon' meenemen in de ruimbagage van het vliegtuig naar Engeland? Krijg ik dan geen problemen met dat de witte pillen aangezien zouden kunnen worden voor drugs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (3)

Melatonine is bekend over de "hele" wereld ~ ze zijn ook online te bestellen bij Amerikaanse webstores, dus dat is wel bekend.

Wat ik zou doen, is een potje mee nemen, 2 eventueel [1 in de handbagage en 1 in de koffer] en bij de douane onmiddellijk met m'n potje melden wat ik bij me heb. Vergeet ook niet de factuur en de gebruiksaanwijzing - Engelse versie [eventueel even van Google plukken, printen en overhandigen bij de douane].

Wat je misschien het beste kunt doen, is vandaag/morgen even de douane bellen en de vraag voorleggen [online niet te vinden]. De regeltjes zijn zo strikt tegenwoordig. [Melatonine (tot en met sterkte van 0,3 mg per eenheid/ hoger wel geneesmiddel)]
Waar het namelijk ook om gaat is of het drugs/harddrugs zijn die onder de opiumwet vallen,

Ik zou ze gewoon meenemen, zoals gezegd met factuur/gebruiksaanwijzing [Engelstalige] en inderdaad melden bij de douane, bij twijfel : Melden.

(Misschien is het een idee om ze gewoon nu al online te bestellen en in Engeland te laten afleveren, weg probleem!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ze zelfs gewoon in je handbagage meenemen.
Er zitten geen stoffen in die verboden zijn.
Wordt er je toch uitgehaald bij de douane is een simpele test voldoende om aan te tonen dat je geen drugs bij je hebt.
Denk dan aan een drugshond of elektronische sniffer apparatuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Medicijnen mag je altijd meenemen. handig om voor de zekerheid een bijsluiter mee te nemen. mag ook in handbagage.