Is er een verschil tussen Doxycycline (wit met blauw doosje) en Doxycycline EG (roze doosje) voor Malaria?

Volgens de Travel Clinic kon ik Doxycyline nemen tegen Malaria ipv Malerone of Lariam. Ik ging naar de apotheker en kreeg roze doosjes mee die maar 1.5 euro kosten per doos. Volgens andere bronnen zouden die normaal ongeveer 10 euro zijn. Ik zocht op internet naar de pillen en vond bijna enkel witte met blauwe doosjes van dit medicijn. Waren ze fout? Kreeg ik een generisch middel? Wie kan me helpen? Ik wil goed beschermd zijn als ik naar Afrika ga.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee, de werkzame stof is in alle drie de verpakkingen hetzelfde, ook de dosering 100 mg is hetzelfde, je kunt deze dus rustig slikken om hetzelfde effect te krijgen. Het verschil zal zitten in de producent, de hulpstoffen en de verpakking. Maar waar het om gaat, de Doxycycline is in allen gelijk.