Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Helpt microgynon 30 tegen haaruitval?

Ik heb na het stopppen van het gebruiken van de Diane 35 pil erg last gekregen van haaruitval, ik ben door dermatoloog geadviseerd om Microgynon 30 te gaan gebruiken. Maar ik lees op internet dat dit juist geen goed middel zou zijn tegen haaruitval.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij je huisarts kan je ook om Minoxidill vragen dat schijnt het beste te helpen bij haaruitval.
Veel middeltjes helpen niet he,zeker niet die je gewoon bij de drogist kan kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou het niet zo kunnen zijn dat je tijdens het gebruik van de Dianepil meer haar had, en dat na het stoppen met deze hormonen dit "extra"
haar uitvalt? Dat zie je na een zwangerschap ook. In dat geval maakt het niets uit wat je hierna gaat slikken, na een paar maanden stabiliseert het zich vanzelf.
Maar vraag het voor de zekerheid aan de huisarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Microgynon helpt niet tegen haaruitval.
Allereerst is het uiteraard een voorbehoedsmiddelen daar zou je het ook voor moeten gebruiken.
Zoek je een middel tegen haaruitval dan zou ik aan andere producten denken. Misschien bij de kapper wat informatie inwinnen.
Laat je alleen NOOIT meer verleiden om toch de Diane 35 pil weer te gebruiken, ook al wordt je haaruitval erger.
De kans op longembolieën is zo groot, daarvoor moet je het risico niet willen nemen.
Bij trombose en longembolieën wordt je vervolgens weer aan de bloedverdunners gezet en die hebben (in mijn geval) juist haaruitval als bijwerking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding