Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je van bepaalde medicijnen regelmatig erge jeuk aan de buitenkant van de neus krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
878
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan zeker maar dat gebeurt vaak alleen als er een soort van allergische reactie ontstaat bijvoorbeeld bij antibiotica of morfine heb ik zelf gemerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb ik ook wel eens. Kan me nog een kerstdiner herinneren bij de eerste kennismaking met mijn a.s. schoonouders. Zat de hele tijd aan mijn neus.... Dacht toen eerder aan voedsel- overgevoeligheid.
Maar medicijnen zou ook kunnen. Van nitrofurantoide (tegen blaasontsteking) krijg ik op brandwonden lijkend zeer pijnlijk eczeem over mijn hele huid

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Sommige medicijnen hebben bijwerkingen, dit kan er één van zijn, afhankelijk van het medicijn.

Kijk even in de bijsluiter naar de bijwerkingen, en vraag eventueel de arts/voorschrijver.

Let erop dat het mogelijk een indirecte bijwerking kan zijn. In dit geval zou er dus niet staan: Bijwerking, jeuk bij neus.. Maar bijvoorbeeld: Irritatie van de huid, die bij iedereen op een andere plek kan voorkomen.

Verder zijn er persoonsafhankelijke, niet-beschreven bijwerkingen mogelijk zoals deze, bijvoorbeeld in geval van een allergie/intolerantie van een van de bestandsdelen van het medicijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding