Os oxazepam en ibuprofen een slechte combinatie?

Ik gebruik 3 maal daags 20 mg oxazepam. Ik ben ongesteld en heb buikkrampen en wil daarvoor 3 maal daags 400 mg ibuprofen nemen. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
51.3K

Het beste antwoord

"Bij gelijktijdig gebruik van oxazepam kunnen de volgende geneesmiddelen een
wisselwerking met oxazepam aangaan: (niet combineren dus)
- geneesmiddelen die op het centrale zenuwstelsel werken zoals middelen tegen
geestesziekten (neuroleptica), slaapmiddelen, kalmeringsmiddelen, middelen tegen
zwaarmoedigheid, sterke pijnstillende middelen (opiaten), middelen bij allergie,
middelen tegen vallende ziekte (epilepsie) en narcosemiddelen: deze kunnen de werking van oxazepam versterken. Bij sterke pijnstillende middelen kan ook een versterking van het ongefundeerde welzijnsgevoel (euforie) optreden, die kan leiden tot een versterking van de geestelijke afhankelijkheid"

In de bijsluiter staat verder niets vermeldt over specifieke lichte pijnstillers zoals ibuprofen of paracetamol. U kunt u deze aspirines gewoon slikken naast de oxazepam. Mocht je toch nog twijfelen, je apotheker kan je ook prima adviseren hierin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee,dit kan geen kwaad,u kan gerust beide innemen.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Erg slecht antwoord. Geen onderbouwing, geen bronnen voor de vragensteller om na te zoeken. Een min van mij!
Voor de veiligheid kan je toch beter paracetamol slikken?
Ibuprofen geeft altijd meer klachten(maag en darmen)
Ben je er niet helemaal zeker van dan vraag je het gewoon
even in de apotheek.