mag je diarreeremmers slikken in combinatie met amoxicilline?

ik ben donderdag 7 juni door een hond tot op me gewricht van me duim gebeten. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en kreeg dit voorgeschreven van de arts die mij op dat moment behandelde. Ik neem netjes op tijd mijn medicijnen in en ik eet er altijd wat bij(staat ook in de bijsluiter). Maar een van de bijwerkingen is diarree. Dus is de vraag kan ik diarreeremmers erbij slikken en zo nee wat kan ik er dan tegen doen behalve dan me huisarts bellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

Nee helaas, dat is mij ook afgeraden. Probeer droge beschuitjes (crackers, witte boterham etc), bananen te eten. Hopelijk helpt dit een beetje suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een simpel telefoontje naar de huisartsenpost geeft je zekerheid, maar volgens mij kan het gewoon, het staat niet in de bijsluiter dat het niet zou kunnen, neem de amoxicilline in tijdens de maaltijd, dan heb je minder kans op deze klachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het werd mij afgeraden!
Door de apotheek kan je niet zeggen waarom maar wat ze adviserde waren probitica tabletten
Priotica poeder of pearls.

Alleen om het nu te krijgen is wat lastiger. Morgen even of nar apotheek gaan of redormhuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probiotica helpt bij
Mij wel goed alleen yakult moet je niet nemen. Daar zit te weinig in.
misschien kun je wat norit nemen, tegen de diarree?
je kunt het even overleggen met een arts, maar volgens mij kan norit nooit kwaad.